ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

توضیح سطوح پنج گانه فن آوری رانندگی خودکار ب ام و [تماشا کنید]

در حال حاضر بحث ها در مورد خودروهای خودران بسیار داغ است و در سرتاسر جهان مکان هایی برای تست و توسعه این منظور مهیا شده است و عملا اکثر خودروسازان بزرگ جهانی همچون فورد، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در حال حاضر بحث ها در مورد خودروهای خودران بسیار داغ است و در سرتاسر جهان مکان هایی برای تست و توسعه این منظور مهیا شده است و عملا اکثر خودروسازان بزرگ جهانی همچون فورد، جنرال موتورز، نیسان، فولکس واگن، دایملر، تویوتا، تسلا و بی ام و درگیر این قضیه هستند.

بسیاری از این شرکت ها در حال حاضر در یک سطح هستند، اما در بخش بازارایابی محصولاتشان روش های متفاوتی را در پیش گرفته اند.

در حال حاضر بسیار سخت است که بگوییم کدم یک از این شرکت ها در اول صف قرار دارند اما بی ام و در کنار تسلا و شورولت احتملا چند گام جلوتر از باقی رقبا قرار دارند.

در حال حاضر به نظر می رسد که سطح 5 و نهایی خودروهای خودران در سال 2021 میلادی در مدلی کانسپت از راه برسد. در حال حاضر اکثر شرکت ها در سطح 2 قرار دارند که بدین صورت تعریف شده است که رانندگان می توانند برای مدت زمان مشخصی دستان خود را از روی فرمان به صورت کامل جدا سازند.

در یک ویدیو جدید منتشر شده از سوی شرکت بی ام و تمامی این سطح ها به صورت مشخصی شرح داده شده اند. برای مثال در سطح 3 رانندگان می توانند در بعضی شرایط توجه خود را به کلی از رانندگی با خودرو دور کنند، اما این هم برای مدت زمان کوتاهی در نظر گرفته شده است.

در سطح 4 بی ام و پیش بینی می کند که راننده می تواند برای مدت مشخص و معینی به خواب برود. اما حتما در بعضی از نقاط جاده باید هوشیاری کاملی داشته باشد تا کنترل کامل خودرو را به دست بگیرد.

در سطح 5 دیگر راننده ای وجود نخواهد داشت و همه افراد حاضر در خودرو سرنشین محصوب خواهند شد.

در حال حاضر بی ام و به دنبال ارائه سطح 3 در چند سال آینده است و آنطور که این شرکت اذعان داشته باید برای رسیدن به یک وسیله نقلیه کاملا خودران به معنی واقعی کلمه حداقل تا سال 2025 میلادی صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی