ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

همه افسران فارسی زبان تلگرام؛ نگاهی به تلگرام های غیر رسمی

پیش از این گفتیم که به سبب خیل عظیم طرفداران تلگرام در داخل کشور و متن باز بودن API آن، بسیاری از توسعه دهندگان داخلی به سراغ آن رفته و با دستکاری های کوچک و بزرگ ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

پیش از این گفتیم که به سبب خیل عظیم طرفداران تلگرام در داخل کشور و متن باز بودن API آن، بسیاری از توسعه دهندگان داخلی به سراغ آن رفته و با دستکاری های کوچک و بزرگ در آن سعی دارند تا سهمی از بازار پر رونق تلگرام را نصیب خود کنند.

تلگرام تنها در کشور ما بیش از 40 میلیون مخاطب دارد. 40 میلیون مخاطبی که به صورت فعال حداقل چند دقیقه ای را روزانه صرف باز کردن پیام رسان و چک کردن آن می کنند. بنابراین فکر کردن به ساخت یک اپلیکیشن بر پایه ی نسخه ی اصلی پیام رسان تلگرام و کسب سود از قبال آن حتی ما را هم به رویا می برد چه برسد به برنامه نویسان عزیز را.

به همین خاطر بوده که در حال حاضر کنار اپلیکیشن رسمی، ده ها نمونه غیر رسمی تلگرام در بازار اپلیکیشن های داخلی ظهور کرده و هر کدام طرفدارانی برای خود یافته اند. در این مطلب به چند نمونه از پرطرفدارترین آن ها خواهیم پرداخت.

موبوگرام

موبوگرام ساخته ی «گروه برنامه نویسی هانیستا» یکی از اپلیکیشن های شخص ثالث و غیر رسمی بر پایه ی تلگرام با خیل عظیم امکانات اضافه است که پیش از این در مطلب بررسی موبوگرام به طور مفصل به امکانات این پیام رسان پرداختیم. در ابتدا باید بدانید که برای برخورداری از امکانات موبوگرام ملزم به پرداخت 5000 تومان وجه نقد هستید.

موبوگرام، تلگرامی با قابلیت های مدیریتی و شخصی سازی پیشرفته تر است.

مدیریت دسته بندی ها در موبوگرام شما را قادر می سازد که پوشه های اختصاصی خود را ایجاد کنید.

فوروارد پیشرفته و دسته بندی گفت و گو ها از جمله امکانات اساسی و مورد نیاز در موبوگرام هستند.

این اپلیکیشن قادر است امکاناتی چون حالت روح، دانلود منیجر با قابلیت زمان بندی، فوروارد با حذف نام ارسال کننده، آیدی یاب، مدیریت گروه ها و کانال ها و افراد در دسته های جدا و افکت های تغییر صدا را در اختیار کاربران قرار دهد.

موبوگرام فقط در کافه بازار بیش از 500 هزار بار دانلود شده؛ آماری که از موفقیت این اپلیکیشن در میان کاربران فارسی زبان تلگرام خبر می دهد. ابزار فوق به صورت کامل از فارسی پشتیبانی کرده و با ارائه قابلیت دسته بندی گفتگوها سبب می شود تا از بهم ریختگی تلگرام خود نجات یابید.

موبوگرام

موبوگرام

سازنده: گروه برنامه نویسی هانیستا قیمت: 5000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.1 مگابایت زبان:

تلگرام فارسی

«گروه پرشین فاکس» هم یکی دیگر از توسعه دهندگانی است که به فکر توسعه پیام رسانی شخصی سازی شده و همه فن حریف افتاده است. آن ها در اولین تجربه ی خود به سراغ نسخه ای غیر رسمی از مسنجر تلگرام رفته اند. یکی از مهم ترین تفاوت های تلگرام فارسی با نمونه اصلی آن فارسی سازی کامل تلگرام است.

با استفاده از ویژگی قالب بندی تلگرام فارسی می توانید قالب مختص به خود را ساخته و آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

یکی از شاخصه های اصلی تلگرام فارسی، که بیشتر به چشم می خورد، قابلیت های شخصی سازی و دسته بندی های مختلف آن است. بدین واسطه قادر خواهید بود تم اپلیکیشن را تغییر داده و گفتگوهای خود را در دسته هایی چون ربات، گروه، سوپر گروه و... مشاهده نمایید.

حالت روح و وجود تنظیمات مختلف سبب شده اند تا این نسخه به ابزاری محبوب نزد کاربران تبدیل شود.

علاوه بر این می توانید با استفاده از ویژگی گفتگوی امن پیام های رمزدار برای مخاطب خود ارسال کنید و همواره از امنیت آن ها مطمئن باشید.

تلگرام فارسی در حال حاضر با توجه به رایگان بودنش 3 میلیون نصب فعال را تجربه کرده و به یکی از پر جمعیت ترین پیام رسان های غیر رسمی تلگرام تبدیل شده است. با این حال همگام نبودن به روز رسانی های آن با اپلیکیشن اصلی تلگرام را می توان یکی از نقاط ضعف این پیام رسان دانست. همچنین چندی پیش خبری در خصوص نقض حریم خصوصی کاربران در این اپلیکیشن به گوش رسید، اما تیم تلگرام فارسی آن را تکذیب کردند. 

تلگرام فارسی (غیر رسمی)

تلگرام فارسی (غیر رسمی)

سازنده: گروه پرشین فاکس قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.6 مگابایت زبان:

مای تلگرام

این روزها همه به پیام رسان تلگرام علاقه مند شده اند. استودیوی «پارمیک» نیز اپلیکیشن غیر رسمی مای تلگرام که بر پایه API تلگرام اصلی ساخته شده را به عنوان اولین اپلیکیشن خود در کافه بازار منتشر کرده است. مای تلگرام نیز همانند دو ابزار شخص ثالث که پیش تر معرفی کردیم، همان تلگرام اصلی همراه با امکانات پیشرفته تر را ارائه می کند.

امکان ساخت تصاویر گیف از ویدیوها، تفکیک پیام ها و مدیریاب پیشرفته از دیگر امکانات این نسخه به شمار می روند.

مای تلگرام رایگان است و قابلیت های بیشتری از اپلیکیشن اصلی را در اختیار شما می گذارد؛ ویژگی های پیشرفته ای که البته در رابط کاربری اپ کمی بهم ریخته هستند و در نگاه اول ممکن است کاربر را گیج کنند.

با استفاده از ساخته پارمیک می توانید تنها با یک کلیک همه پیام ها را در وضعیت «خوانده شده» قرار دهید.

علاوه بر قابلیت های مرسومی چون دسته بندی و فوروارد پیشرفته مواردی چون اعلام وضعیت آنلاین بودن مخاطبان، تغییر عکس، شماره، نام و نام کاربری پروفایل آن ها نیز به وسیله یک نوتیفیکیشن شناور به اطلاع کاربران می رسد. همچنین ممبرگیر برای افزایش اعضای کانال و خرید کارت شارژ و معرفی کانال های پرطرفدار از قابلیت های اضافه این تلگرام غیر رسمی محسوب می شوند.

با استفاده از پیام رسان غیر رسمی مای تلگرام می توانید پیش از فوروارد پیام ها را ویرایش کنید، گفتگوهای مهم را بوکمارک نمایید، به مدیریت دانلودهای خود بپردازید و روی چت های خصوصی تان قفل بگذارید. مای تلگرام رایگان بوده، بیش از 200 هزار نصب فعال دارد و توسعه دهنده آن از طریق پرداخت درون برنامه ای به کسب درآمد می پردازد.

مای تلگرام

مای تلگرام

سازنده: پارمیک قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14.3 مگابایت زبان:

ویدوگرام

ویدوگرام نسخه Mod شده تلگرام اصلی است که قابلیت تماس تصویری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این پیام رسان از API متن باز تلگرام استفاده می کند و قادر است مستقیماً به سرور اصلی این اپلیکیشن متصل شود. اما وقتی با یک تلگرام غیر رسمی مواجه هستیم انتظاراتمان از امکانات ارائه شده توسط آن نیز بالا می رود.

دسته بندی های محدودتر نسبت به موبوگرام و تلگرام فارسی را می توان جزو معایب ویدوگرام دانست.

همانطور که از نام ویدوگرام مشخص است، مهم ترین و شاخص ترین ویژگی که این پیام رسان ارائه می کند قابلیت مکالمه تصویری با کیفیت مطلوب HD است.

با استفاده از ویدوگرام می توانید تاریخچه تماس های خود را به صورت کامل پاک نمایید.

بدین منظور دیوایس های مبدأ و مقصد باید ویدوگرام را نصب داشته باشند و سپس اقدام به برقراری تماس تصویری کنند. به طور کلی می توان گفت که در این مکالمات تصویری با کیفیتی «قابل قبول» مواجه هستید.

حالت نامرئی، وجود دسته بندی های مختلف جهت آسان تر شدن گشت و گذار در تلگرام (که البته بسیار ساده تر از سه مورد قبلی است)، پشتیبانی کامل از زبان فارسی، فوروارد پیشرفته و آی دی یاب از دیگر امکاناتی هستند که این پیام رسان غیر رسمی به کاربران خود ارائه می کند. ویدوگرام بیش از 100 هزار نصب فعال دارد و به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ویدوگرام

ویدوگرام

سازنده: vidogram messenger قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16.1 مگابایت زبان:

فلگرام

وجود بیش از 40 میلیون کاربر تلگرام در کشورمان مطمئناً هر توسعه دهنده ای را به فکر استفاده از قابلیت های متن باز این پیام رسان قدرتمند می اندازد. به همین منظور تیم «رادیکال» نیز پیام رسانی غیر رسمی را با ویژگی های بیشتر بر پایه نسخه اصلی تلگرام توسعه داده که با استقبال فراوان کاربران ایرانی نیز مواجه شده است.

نمایش تاریخ شمسی و قابلیت شخصی سازی از دیگر ویژگی های پیشرفته این پیام رسان غیر رسمی هستند.

فلگرام قادر است گفتگوهای شما را در دسته بندی هایی چون ربات، کانال، گروه و... به نمایش در آورده و به طور کلی گشت و گذار در فضای شلوغ و در هم ریخته تلگرام را برای کاربر آسان تر کند.

این پیام رسان نیز همانند مای تلگرام قادر است تغییرات پروفایل دیگر کاربران را به اطلاع شما برساند.

فوروارد پیشرفته، به نمایش در آوردن آیکن وضعیت آفلاین و آنلاین در کنار آواتار هر کاربر و حالت روح از دیگر ویژگی های فلگرام است.

البته بد نیست بدانید که برای فعال شدن حالت روح باید این پیام رسان غیر رسمی را به حداقل 5 نفر دیگر نیز معرفی نمایید که نکته چندان جالبی نیست. فلگرام با وجود رایگان بودن در حال حاضر روی 500 هزار دیوایس کاربران ایرانی به صورت فعال نصب است و به همین جهت توانسته کاربران زیادی را به سمت خود بکشاند.

فلگرام

فلگرام

سازنده: رادیکال قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 20.1 مگابایت زبان:

آی تله

با آن که کاربران اندروید با خیل عظیم برنامه های مرتبط با تلگرام مواجه هستند باید بگوییم که اپلیکیشن های غیر رسمی اندکی توانسته اند راه خود را به پلتفرم iOS باز کنند. آی تله محصول یکی از توسعه دهندگان خوش ذوق ایرانی است که چندی پیش به طور رسمی در اپ استور برای دوستداران دیوایس های اپل عرضه شد.

آی تله به صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می کند.

همانطور که می دانید در نسخه اصلی تلگرام قابلیت فوروارد هم زمان پیام ها به چند نفر وجود ندارد. توسعه دهندگان آی تله این بخش را بهبود بخشیده و قابلیت فوروارد چندگانه را به آن اضافه کرده اند.

اپلیکیشن آی تله پیش از ارسال استیکر نوتیفیکیشن تأیید استیکر را به صورت شناور به نمایش در می آورد.

با استفاده از قابلیت دسته بندی گفتگوها نیز می توانید تمامی پیام های خصوصی ،گروه ها، ربات ها و کانال های خود را از یکدیگر تفکیک کرده تا دسترسی آسان تری به آن ها داشته باشید.

این قابلیت در دو نوع نواری در پایین صفحه ی اصلی تلگرام و به صورت مخفی در دسترس است که برای فعال سازی حالت مخفی لازم است روی عبارت «پیام ها» در صفحه ی اصلی تلگرام دو بار کلیک کنید و یا این که انگشت خود را روی آن نگه دارید. آی تله رایگان است اما برای استفاده از قابلیت های پیشرفته آن باید پول بپردازید.

iTele unofficial Telegram

iTele unofficial Telegram

سازنده: Hossein Mahmoudimanesh قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 77.9 مگابایت زبان:

تله گرام

پیش از هر چیزی، بگوییم که دریافت مجوز انتشار در اپ استور خود مهر تأییدی بر امنیت بالای این اپلیکیشن است. پس راحت تر از سایر گزینه ها می توانید به پیام رسان مذکور اطمینان کرده و آن را روی دستگاه های همراه خود نصب کنید. از بحث اصلی دور نشویم؛ تله گرام چیست و چه مزیت هایی دارد؟

اگر از ظاهر پیام رسان خود ناراضی هستید و می خواهید رنگ بندی آن را تغییر دهید، تله گرام این امکان را هم در اختیار شما می گذارد.

اولین چیزی که نظرتان را به خود جلب می کند وجود چندین پنجره ی مختلف است. در تله گرام قادر هستید در دسته بندی های مختلف گفتگوهای خود را مشاهده کنید.

این دسته بندی ها شامل همه ی دسته ها، اشخاص حقیقی، گروه ها، کانال ها، ربات ها و مکالمات مورد علاقه تان می شود که خودتان آن ها را تعیین می کنید. این قابلیت مطمئناً کمک شایانی به مرتب شدن قسمت گفتگوهای شما می کند.

با تأیید ارسال استیکر، فرستادن استیکر فقط و فقط با تأیید شما صورت خواهد گرفت.

تله گرام یکی از بهترین ابزارهای شخص ثالث تلگرام رسمی به شمار می رود. با پرداخت تنها 5000 هزار تومان علاوه بر حمایت از توسعه دهنده ی داخلی می توانید به کاربر ویژه تبدیل شده و از خیل عظیم قابلیت های تله گرام به نحو احسن استفاده کنید. در آخر نیز بگوییم که تله گرام به صورت کامل فارسی سازی شده و بنابراین گزینه ای مناسب برای عامه مردم به شمار می رود.

تله گرام - تلگرام غیر رسمی

تله گرام - تلگرام غیر رسمی

سازنده: علی رضوانی قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 52.7 مگابایت زبان:

نمونه خارجی: پلاس مسنجر

اگر چه پلاس به دست ایرانی ها توسعه داده نشده، ولی به خاطر محبوبیتش و این که از  زبان فارسی پشتیبانی می کند به آن می پردازیم. به نظر می رسد که قابلیت دسته بندی گفتگوها به ویژگی همه گیری در میان توسعه دهندگان غیر رسمی تلگرام تبدیل شده است.

با استفاده از ابزار پیشرفته قالب بندی پلاس مسنجر می توانید رنگ و اندازه بسیاری از اشیاء، نوشته ها، نمادها، عناوین، حباب ها و... را تغییر دهید. در رابطه با همین موضوع قادر هستید با ذخیره قالب های ساخته شده آن ها را به اشتراک گذاشته و یا قالبی که توسط دیگر کاربران پلاس مسنجر گردآوری شده است را روی پیام رسان خود اعمال نمایید.

با استفاده از پلاس مسنجر می توانید شماره تلفن همراه تان را از منوی کشویی و منوی تنظیمات پنهان کنید.

پیام رسان پلاس مسنجر (Plus Messenger) نیز با به روز رسانی های متعدد این قابلیت را به ابزار خود اضافه و گامی مهم در کاهش بهم ریختگی صفحه اصلی برداشته است.

پلاس مسنجر به صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می کند و هم گام با به روز رسانی های رسمی تلگرام نیز به روز می شود. این پیام رسان غیر رسمی کاملاً رایگان است و بیش از 2 میلیون کاربر روزانه به صورت فعال از آن استفاده می کنند.

Plus Messenger

Plus Messenger

سازنده: rafa قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 16.7 مگابایت زبان:

همانطور که دیدید، تلگرام های غیر رسمی (به جز موارد خیلی پرطرفدار) تفاوت چندان فاحشی با هم ندارند و فقط از نظر تفاوت در جزئیات طرفداران خاص خود را یافته اند.

نظر شما چیست؟ آیا استفاده از پیام رسان های غیر رسمی را به نسخه اصلی تلگرام ترجیح می دهید و یا هنوز هم نسبت به امنیت و سرعت این اپلیکیشن ها در پلتفرم های مختلف تردید دارید؟ تجربیات خود را حتماً در این زمینه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Abtin Hamz
    Abtin Hamz | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من خودم برنامه نویس اندرویدم، به راحتی این برنامه ها میتونن پیام ها و اطلاعات شما رو ببینند. از همه خواهشمندم از کلون های ایرانی تلگرام استفاده نکنید. فقط خود تلگرام و plus messenger مورد تایید است

    • alex
      alex | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

      چه خوب من دنبال برنامه نویس آندرویدم اگه ممکنه چند تا نمونه کار برام ارسال کن برات کار دارم ضمنا ببین برای این پیج میتونی چه کنی ؟ goo.gl/vDAno3

  • modernamir
    modernamir | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من فقط از خود تلگرام و Plus استفاده می کنم. نمی تونم به تلگرام های ایرانی اعتماد کنم به خصوص که تقریبا همشون قابلیت روح رو هم توی خودشون دارن و این که حاضرن یک تقلب مهم رو توی برنامه شون بزارن (اجازه انجام کار غیراخلاقی رو به کاربر دادن)، خودشون معلوم نیست با اطلاعات ما چیکار کنن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی