ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی WorldSense گوگل و انقلابی در هدست های واقعیت مجازی موبایل [تماشا کنید]

شب گذشته کمپانی گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017 از یک هدست واقعیت مجازی مستقل رونمایی کرد و به همراه آن، تکنولوژی WorldSense را نیز به جهان معرفی کرد. با این همه، چگونگی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

شب گذشته کمپانی گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017 از یک هدست واقعیت مجازی مستقل رونمایی کرد و به همراه آن، تکنولوژی WorldSense را نیز به جهان معرفی کرد. با این همه، چگونگی کارکرد تکنولوژی دنبال کردن حرکات WorldSense آن طور که باید و شاید برای بسیاری از مردم واضح نبود و حالا گوگل در ویدیوی تازه اش، به معرفی تمام و کمال آن پرداخته است.

هدست های واقعیت مجازی موبایل فعلی تنها به شما اجازه می دهند تا محیط دیجیتالی را از نقطه ای ثابت تماشا کنید

هدست های واقعیت مجازی موبایل فعلی مانند Gear VR سامسونگ یا Daydream View از آزادی عمل سه درجه ای بهره می برند و تنها به شما اجازه می دهند تا محیط دیجیتالی را از نقطه ای ثابت تماشا کنید - گویی که سر شما روی نوعی سه پایه دوربین قرار گرفته باشد. در این حالت، دست یابی به تجربه ای حقیقتاً درگیرکننده از واقعیت مجازی چندان امکان پذیر نیست و احساس نمی کنید در دنیایی کاملاً متفاوت با جهان واقعی حضور دارید.

برای دسترسی یافتن به آزادی عمل 6 درجه ای (که امکان حرکت آزادانه تر و چرخش سر در جهان مجازی را فراهم می آورد)، بسیاری از کاربران به خرید هدست های واقعیت مجازی پیشرفته تر مانند HTC Vive یا آکیلس ریفت روی آورده اند. این دو دستگاه، به کامپیوترهایی بسیار قدرتمند نیازمند هستند و ضمن اتصال سیمی، از سنسورهایی خارجی برای دنبال کردن حرکات کاربر بهره می برند.

اما دستاوردی که گوگل با WorldSense داشته، آوردن آزادی عمل 6 درجه ای به هدست های موبایل و بدون سیم واقعیت مجازی است. اگرچه این تکنولوژی در غایی ترین حالت نمی تواند هدست های واقعیت مجازی موبایل را به رقیبی جدی برای هدست های با کیفیت تر مانند Vive یا ریفت تبدیل کند، اما گامی بلند برای رسیدن به این مهم بر می دارد.

دستاوردی که گوگل با WorldSense داشته، آوردن آزادی عمل 6 درجه ای به هدست های موبایل و بدون سیم است

ویدیوی انتشار یافته از سوی گوگل کوتاه است و جزییات فنی چندانی را شامل نمی شود، اما گوگل به خوبی توضیح می دهد که آزادی عمل و دنبال کردن حرکات 6 درجه ای تا چه حد می تواند بر دست یابی به تجربه ای درگیرکننده و باورپذیر موثر باشد. بازیگری که طی این ویدیو از اشیای مجازی در یک بازی ویدیویی جاخالی می دهد، در صورت استفاده از هدست های واقعیت مجازی موبایل فعلی قادر به چنین کاری نخواهد بود.

هنوز برای نتیجه گیری درباره موفقیت تکنولوژی WorldSense و تاثیر آن بر حوزه واقعیت مجازی زود است، اما همکاری با شرکایی مانند HTC و لنوو به این معناست که پلتفرم Daydream گوگل می تواند در آینده نزدیک به سردمدار این تکنولوژی -حداقل در بازار هدست های ارزان قیمت تر- تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ehsan Karami
    Ehsan Karami | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    هنوز خیلی مونده تا به حدی برسه که قابل قبول باشه .چه گیر وی ار یا این حدست گوگل

مطالب پیشنهادی