ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزییات جدیدی از پیشرانه شاسی بلند لامبورگینی منتشر شد

حدود 5 سال پیش و در سال 2012 بود که لامبورگینی از یک شاسی بلند کانسپت به نام اوروس رونمایی کرد. بعد از دریافت چراغ سبز برای رسیدن به مرحله تولید، اطلاعات چندان زیادی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

حدود 5 سال پیش و در سال 2012 بود که لامبورگینی از یک شاسی بلند کانسپت به نام اوروس رونمایی کرد. بعد از دریافت چراغ سبز برای رسیدن به مرحله تولید، اطلاعات چندان زیادی از این خودرو به بیرون درز نکرده؛ اما با نزدیک شدن به زمان تولید و تحویل برخی از مشخصات فنی آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

آقای استفانو دومنیکالی مدیر این کمپانی ایتالیایی در گفتگویی که با یکی از سایت های خودرویی انجام داده، اشاره کرده که نیروبخش اوروس یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو با حدود 640 اسب بخار قدرت خواهد بود. اما آیا این میزان برای خودرویی که مدت ها منتظر آن بوده ایم، کافیست؟

اول اینکه باید در نظر داشته باشیم موتور اوروس توسط پورشه توسعه یافته و در نسل دوم پانامرا توربو نیز به کار گرفته شده است. ثانیا با توجه به وجود نسخه پانامرا توربو S E-Hybrid که به خاطر خروجی 671 اسب بخاری یکی از قدرتمندترین سدان های لوکس محسوب می شود، ارایه نسخه هیبریدی اوروس نیز با این پیشرانه دور از انتظار نیست. بنابراین می توان گفت که اوروس در هر دو نسخه بسیار توانمند خواهد بود.

انتظار می رود نسخه تولیدی اوروس در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 که در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد، در معرض دید عموم قرار گیرد؛ فروش این خودرو نیز  احتمالا از سه ماهه دوم سال 2018 آغاز خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، اوروس از پلتفرم مشترکی با بنتلی بنتایگا بهره برده و به یک گیربکس هشت سرعته خودکار مجهز شده است. اگر چه هنوز درباره نحوه مدیریت گشتاور حرفی به میان نیامده، اما می توان حدس زد که برای دستیابی به هندلینگ مناسب و داشتن خصوصیاتی اسپورت حداقل 60 درصد از نیروی موتور به چرخ های عقب ارسال خواهد شد.

طبق صحبت های آقای دومنیکالی قیمت پایه اوروس کمی پایین تر از 200 هزار یورو خواهد بود. این شاسی بلند هیجان انگیز که سومین محصول لامبورگینی بر روی خط تولید خواهد بود، به احتمال زیاد مشتریان جدید زیادی را به سمت نمایندگی های این کمپانی روانه خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    واقعا گروه فولکس واگن خیلی بزرگه و کاملا برنداش با هم اشتراک تکنولوژی دارن

مطالب پیشنهادی