ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک و استفاده از کاربران برای ارتقا هوش مصنوعی

اگر در جریان اخبار اخیر فیسبوک باشید، می دانید که این شرکت حساب ویژه ای روی هوش مصنوعی (AI) باز کرده و با جدیت در حال پیشبرد برنامه های خود در این زمینه است. به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

اگر در جریان اخبار اخیر فیسبوک باشید، می دانید که این شرکت حساب ویژه ای روی هوش مصنوعی (AI) باز کرده و با جدیت در حال پیشبرد برنامه های خود در این زمینه است.

به تازگی گروه «تحقیقات هوش مصنوعی فیسبوک» (FAIR) اعلام کرده که می خواهد از پیشرفت های خود در حوزه AI، برای ارتقای عملکرد «Chat Bot» ها استفاده کند. چت بات ها ابزارهای تعاملی در پیام رسان فیسبوک هستند که کمپانی قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه کاربری آنها را هوشمندانه تر و طبیعی تر کند.

در آزمایشگاه آنلاینی که برای این کار طراحی شده، هر کس بخواهد می تواند با استفاده از سیستم جدید که «ParlAI» نام دارد، مکالمه خود با هوش مصنوعی را تست کند. فیسبوک امیدوار است کاربران با استفاده هرچه بیشتر از بیش از 20 مجموعه داده یا دِیتاسِت موجود، با بات ها مکالمه کرده و علاوه بر ارتقای عملکرد آنها، هوش مصنوعی موجود را برای برقراری ارتباطات انسانی و طبیعی تمرین دهند.

تعامل کاربران با سیستم، هوش مصنوعی را تقویت می کند

با اینکه دسترسی به سیستم مورد بحث برای عموم آزاد است، هدف از ایجاد آن طراحی و توسعه بات ها نبوده بلکه، تعلیم دادن سیستم مکالمات آنها برای تسریع و بهبود برقراری ارتباط با کاربران انسانی است. بدین صورت زمانی که پروژه اجرایی شد و بات ها برای تعامل با انسان های واقعی به کار گرفته شدند، هوشمندانه تر و به صورت طبیعی با کاربران تعامل خواهند کرد.

به گفته تیم توسعه، برنامه هنوز در مرحله تست بتا قرار دارد و وجود باگ در سیستم چندان عجیب نیست. هنوز زمان زیادی تا تاثیر نتایج این تحقیقات و آزمایشات بر عملکرد بات های فیسبوک باقی مانده است اما، مطمئناً گام موثری در مسیر انسانی کردن تعامل دستیارهای صوتی مانند Facebook M ،Google Assistant، سیری و الکسا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی