ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این کارآگاه هوش مصنوعی، شواهدی را می یابد که از چشم انسان ها دور می مانند

دیوید فینچر با ساخت فیلم Zodiac طی سال 2007 میلادی، مباحث بسیار جالبی را مطرح کرد و نگرانی های رایج درباره از بین رفتن یا گم شدن برخی از شواهد و سرنخ های پلیس را ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

دیوید فینچر با ساخت فیلم Zodiac طی سال 2007 میلادی، مباحث بسیار جالبی را مطرح کرد و نگرانی های رایج درباره از بین رفتن یا گم شدن برخی از شواهد و سرنخ های پلیس را به خاطر عدم هماهنگی مناسب بین اداره های مختلف را به تصویر کشید.

برخلاف ماهیت فیلم فینچر که داستانی که نزدیک به 40 سال پیش به وقوع پیوسته را روایت می کند، امروزه نیرو های پلیس از روش های متفاوتی بهره می گیرند اما عدم دسترسی به دسته بندی های اطلاعاتی مختلف، همچنان پلیس ها را با مشکلاتی در یافتن سرنخ ها و مجرمان مواجه می سازد.

ویلیام وانگ، پرفسور علوم کامپیوتری دانشگاه Middlesex لندن می گوید: «اگر من یک مجرم باشم، احتمالاً به صورت رایج خانه ها را مورد سرقت قرار می دهم، اما اگر من یک ماشین بیابم که درش قفل نیست، امکان دارد آن را هم به سرقت ببرم؛ حتی اگر کاری نباشد که به صورت معمول انجام می دهم. به خاطر همین، مهم است که کارآگاهان به دسته بندی های اطلاعاتی متفاوت دسترسی داشته باشند.»

VALCRI با رویکردی شبیه به شرلوک هلمز، سرنخ های تازه ای به دست می آورد

به همین خاطر، دانشگاه مورد اشاره مشغول کار روی سیستمی به نام VALCRI است که می تواند این چالش را از بین ببرد. VALCRI نوعی سیستم کامپیوتری است که از تکنولوژی یادگیری ماشینی برای بررسی اطلاعات پلیس، بازجویی های مشابه، تصاویر صحنه جرم، ویدیوها و سایر اطلاعات مشابه بررسی می کند و با رویکردی شبیه به شرلوک هلمز، سرنخ های تازه ای به دست می آورد.

این پروژه از سال 2014 میلادی کلید خورده و دانشگاه Middlesex سرمایه ای 17 میلیون دلاری برای آن دریافت کرده است. VALCRI به ادعای سازندگانش می تواند دسته بندی های سنتی جرم و جنایت را کنار زده و در عوض، پروفایلی برای مجرمان فراهم آورد که بسیاری از رفتارهای رایج آنها را در به صورت جستجوپذیر در می آورد. هدف غایی این است تیم وانگ بتواند از هوش مصنوعی برای پرسش سوالاتی مانند این که جرم مورد نظر «چرا» و «چگونه» صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی