ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بلندپروازی لوسید موتورز برای رقابت با مرسدس S CLASS و ب ام و سری هفت

دسامبر سال 2016 کمپانی کالیفرنیایی لوسید موتورز با رونمایی از یک خودروی الکتریکی لوکس سر و صدای زیادی به پا کرد. این خودرو که لوسید ایر (Lucid Air) نام دارد، از لحاظ نمای ظاهری بسیار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

دسامبر سال 2016 کمپانی کالیفرنیایی لوسید موتورز با رونمایی از یک خودروی الکتریکی لوکس سر و صدای زیادی به پا کرد. این خودرو که لوسید ایر (Lucid Air) نام دارد، از لحاظ نمای ظاهری بسیار جذاب بوده و می توان گفت یکی از زیباترین وسایل نقلیه ای است که در سال های اخیر توسط تیم های طراحی خلق شده است.

لوسید موتورز 10 سال پیش حیات خود را با نام آتیوا (Atieva) آغاز نمود. قبل از تغییر نام، این کمپانی پیشرانه الکتریکی خود را بر روی ون مرسدس بنز ویتو تست می کرد. این ون برقی که با اسم ادنا (Edna) شناخته می شد، در چند ویدیوی انتشار یافته به مصاف خودروهای اسپورت و سوپر اسپورت رفته و در مسابقات درگ سر به سر آنها گذاشته بود!

به هر ترتیب پس از ظهور ایر و منتشر شدن تصاویر آن، این خودرو توانست به دلیل طراحی بسیار زیبا و هیجان انگیز توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند. تاکنون طراحان زیادی سعی نموده اند سادگی و مدرنیته را با هم ترکیب کنند، اما شاید هیچ یک به اندازه خودروی ایر موفق از آب در نیامده است.

شخصی که رهبری تیم طراحی ایر را عهده دار بوده، آقای درک ینکینز (Derek Jenkins) است. وی اخیرا در مصاحبه با یکی از سایت های خودرویی به نکات بسیار جالبی درباره پروژه ایر اشاره نموده؛ برای مثال او گفته که هدف این پروژه جذب مشتریانی است که معمولا به سراغ یک خودروی لوکس آلمانی مثل ب ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس می روند.

به گفته آقای ینکینز اگر لوسید موتور موفق شود که طراحی داخلی ایر را به نسخه کانسپت نزدیک نموده و از مواد با کیفیت استفاده کند، این خودرو کاملا هم تراز با بزرگان کلاس خود خواهد بود.

شاید مقایسه لوسید ایر با سری 7 و S کلاس کمی عجیب باشد، خصوصا اینکه ابعاد خارجی آن به کلاس سدان های سایز متوسط مثل سری 5 و E کلاس نزدیک است؛ اما به دلیل فضاسازی بسیار خوب، کابین ایر حتی جادارتر از نسخه طولانی تر (long-wheelbase) رقبای آلمانی است.

آنطور که آقای ینکینز گفته نام Air به خاطر طراحی خاص بدنه و تاکید بر روی فضای کابین و اتمسفر موجود انتخاب شده است. وی عقیده دارد که استفاده از پیشرانه الکتریکی باعث شده تیم طراحی با محدودیتی مواجه نشود؛ همچنین به دلیل نوپا بودن برند و نبود پیشفرض هایی که در خلق محصولات کمپانی های بزرگ باید رعایت کرد، تیم طراحی از آزادی عمل بسیار زیادی برخوردار بوده است.

او در این باره گفته: "در کمپانی های بزرگ شما باید بر اساس ساختارهای تعیین شده، خودرو را طراحی کنید؛ اما اینجا ما برای خلق یک طراحی فوق العاده با مهندسی عالی همکاری می کنیم. تفاوت این دو بسیار زیاد است."

بر اساس برنامه ریزی های لوسید موتورز، اتومبیل زیبای ایر در سال 2019 وارد فاز تولید خواهد شد. اگر چه دو سال تا آن زمان باقی مانده اما به دلیل ظاهر مدرن و آینده نگرانه، آقای ینکینز می تواند به خوبی ماه های آینده را به استراحت بپردازد!

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی