ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین پیش نمایش اندروید استودیو 3.0 با تغییرات گسترده منتشر شد

گوگل نخستین بیلد پیش نمایش اندروید استودیوی 3.0 را از طریق بلاگ توسعه دهندگان اندروید منتشر ساخت. در این نسخه بیش از 20 مورد بهینه سازی و ارتقاء وجود دارد، اما تمرکز گوگل روی سه قابلیت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

گوگل نخستین بیلد پیش نمایش اندروید استودیوی 3.0 را از طریق بلاگ توسعه دهندگان اندروید منتشر ساخت. در این نسخه بیش از 20 مورد بهینه سازی و ارتقاء وجود دارد، اما تمرکز گوگل روی سه قابلیت اصلی قرار گرفته:

  • مجموعه جدیدی از ابزارهای پروفایلینگ عملکرد اپلیکیشن برای تشخیص سریع ایرادات
  • پشتیبانی از زبان برنامه نویسی کوتلین (Kotlin)
  • افزایش سرعت ساخت ابزار گریدل (Gradle) برای اپلیکیشن های بزرگ و حجیم

در زمینه ارزیابی اپلیکیشن، تیم اندروید ابزار جدیدی به نام «اندروید پروفایلر» (Android Profiler) را معرفی کرده که اطلاعات لحظه ای استفاده برنامه از CPU، حافظه و شبکه را در اختیار توسعه دهنده قرار می دهد. این اطلاعات روی یک تایملاین به نمایش در می آیند که موارد دیگری همچون فشرده شدن کلیدها و تغییر فعالیت ها را نیز به ثبت رسانده و درک بهتری از حالات مختلف عملیاتی اپ در اختیار سازنده آن قرار می دهند.

علاوه بر این، استودیوی 3.0 توانایی عیب یابی APK دلخواه را دارد. گوگل می گوید این ویژگی برای افرادی سودمند است که کد ++C اندروید خود را در محیط دیگری نوشته اند، اما می خواهند عملیات دیباگ و آنالیز APK را در محیط اندروید استودیو انجام دهند. چنین قابلیتی می تواند بسیاری از دردسرهای برنامه نویسان را کاهش دهد. به لطف «اندروید پلاگین» جدید و گریدل (Gradle) با ویژگی هایی همچون «dexing افزایشی» و «بهبود پردازش افزایشی منابع» سرعت ساخت بیلدها نیز به مراتب افزایش یافته.

اندروید استودیوی 3.0 اکنون به طور کامل از زبان برنامه نویسی کوتلین (Kotlin) که مبتنی بر جاواست، پشتیبانی می کند. نهایتاً اینکه قابلیت جدید Instant Apps نیز از این به بعد در اختیار تمام توسعه دهندگان قرار می گیرد. با استفاده از این ویژگی، توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های خود را به صورت کاملاً عملیاتی برای ارزیابی در اختیار کاربران قرار دهند.

گفتنیست اندروید استودیوی 3.0 را می توانید هم اکنون از طریق پایگاه توسعه دهندگان اندروید دانلود کنید. فهرست تمامی قابلیت های جدید و تغییرات را هم می توانید در این لینک مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hojat72elect
    hojat72elect | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    احتمالاً از این به بعد برای بیلد گرفتن از برنامه به جای نیم ساعت باید یه روز منتظر بمونیم??

مطالب پیشنهادی