ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید گو؛ هرآنچه باید درباره نسخه سبک سیستم عامل گوگل بدانید

گوگل طی نطق اصلی کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017 از اندروید گو رونمایی کرد؛ تلاش تازه اش برای عرضه اسمارت فون های اندرویدی اقتصادی به بازارهای در حال توسعه. احتمالاً چنین چیزی را قبلاً هم ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

گوگل طی نطق اصلی کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017 از اندروید گو رونمایی کرد؛ تلاش تازه اش برای عرضه اسمارت فون های اندرویدی اقتصادی به بازارهای در حال توسعه. احتمالاً چنین چیزی را قبلاً هم شنیده باشید؛ گوگل چند سال پیش سعی کرد با پروژه «اندروید وان» به همین مهم دست پیدا کند اما دستگاه های ارزان و جدیدش چندان در بازارهای هدف گذاری شده به موفقیت نرسیدند.

حالا به نظر می رسد که اندروید گو کماکان اهداف مشابهی را نسبت به اندروید وان دنبال می کند، اما می توان امیدوار بود که با بهبودهای صورت گرفته، بخت حالا بیشتر از سابق با گوگل در فروش موبایل های اقتصادی یار باشد.

گوگل، اندروید گو را نسخه ای سبک وزن از اندروید O می داند که البته به گونه ای طراحی شده تا روی موبایل هایی با 1 گیگابایت یا حتی 512 مگابایت حافظه رم به اجرا درآید. از این به بعد، تمام موبایل هایی که 1 گیگابایت حافظه رم یا کمتر داشته باشند، به صورت خودکار اندروید گو را اجرا می کنند. علاوه بر دستکاری این سیستم عامل برای سازگاری با حافظه های کمتر، اپلیکیشن های پلی استور گوگل هم برای اجرای روی سخت افزارهای ضعیف تر بهینه می شوند.

یکی از این اپلیکیشن ها، «یوتوب گو» است. هنگامی که یوتوب گو را روی موبایلی مبتنی بر اندروید گو به اجرا در بیاورید، اپلیکیشن به کاربر اجازه می دهد تا فریم های هر ویدیویی را در قالب پیش نمایش مشاهده کند. علاوه بر این، امکان انتخاب کیفیت ویدیو پیش از آغاز استریم آن هم به اپلیکیشن اضافه شده است.

شاید یکی از مهم ترین ویژگی های یوتوب گو، امکان دانلود ویدیوها در نزدیکی اتصال وای فای و سپس مشاهده شان در حالت آفلاین باشد. این قابلیت هم اکنون برای مشترکین سرویس پولی «یوتوب رِد» مهیا شده اما موبایل های اندروید گو به رایگان از آن بهره می برند.

پلی استور مخصوص اندروید گو، شامل اپلیکیشن هایی خواهد بود که به صورت خاص برای کاهش مصرف باتری و دیتا بهینه شده اند. در واقع، مدیریت دیتا یکی از مهم ترین قابلیت های سیستم عامل سبک وزن گوگل است و دارندگان موبایل های مبتنی بر اندروید گو می توانند مصرف دیتا را به صورت مستقیم در پنل تنظیمات تونیفیکیشن مشاهده کنند.

پلی استور مخصوص اندروید گو، شامل اپلیکیشن هایی خواهد بود که به صورت خاص برای کاهش مصرف باتری و دیتا بهینه شده اند

هنوز اطلاعات زیادی هست که درباره اندروید گو نمی دانیم؛ مثلاً اینکه کدام کمپانی های تولیدکننده شخص ثالث موبایل هایی را به صورت خاص برای این پلتفرم تولید می کنند. همچنین مشخص نیست که آیا گوگل هم می خواهد به حوزه تولید موبایل های میان رده وارد شود یا خیر. و در نهایت، مشخص نیست کدام بازارها میزبان موبایل های اندروید گو خواهند بود، هرچند که بازار هند یکی از محتمل ترین گزینه ها به نظر می رسد.

تنها چیزی که می دانیم این است که گوگل سال 2018 را برای آغاز پروژه اندروید گو در نظر گرفته و به احتمال قریب به یقین، طی ماه های پیش رو اطلاعات بیشتری درباره این سیستم عامل دریافت خواهیم کرد. نظر شما درباره اندروید گو چیست؟ آیا این پروژه می تواند باعث مقبولیت هرچه بیشتر دیوایس های هوشمند و اندرویدی در بازارها نوپا شود؟ یا اینکه به سرنوشتی مشابه اندروید وان دچار می شود؟ نظرات تان را با دیجیاتو به اشتراک بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammadreza pashapour
    Mohammadreza pashapour | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خیلی کار خوبی هست کاش گوگل یه کاری کنه که همه شرکت ها مجبور شوند گوشی هایی که کمتر یا برابر 1 رم دارند از این اندروید استفاده کنند

  • Ali
    Ali | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اینطوری به اندازه ای که پول بدی بهت اهمیت میدن
    این کارو میکنند تا گوشیهای مدل پایینتر اندرویدشون مثل مثلا اس 8 نباشه

مطالب پیشنهادی