ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10 اس از لینوکس و توزیع های آن پشتیبانی نمی کند

وقتی مایکروسافت از Windows 10 S رونمایی کرد، اعلام نمود که یکی از وجوه تفاوت آن با نسخه استاندارد ویندوز 10، سازگاری صرف این سیستم عامل با اپلیکیشن هایی است که در ویندوز استور عرضه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

وقتی مایکروسافت از Windows 10 S رونمایی کرد، اعلام نمود که یکی از وجوه تفاوت آن با نسخه استاندارد ویندوز 10، سازگاری صرف این سیستم عامل با اپلیکیشن هایی است که در ویندوز استور عرضه می گردند. اما به نظر می رسد وقتی مایکروسافت گفت که «اپلیکیشن ها تنها از طریق ویندوز استور عرضه می شوند»، منظورش این نبوده که تمام اپلیکیشن های استور با ویندوز 10 اس سازگاری دارد.

ریچ ترنر، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت اخیراً در بلاگ پستی تازه نوشته که برای بعضی از اپلیکیشن های خط فرمان، شل ها و کنسول ها امکان اجرا روی سیستم عامل سبک ویندوز 10 اس وجود ندارد.

این بدان معناست که اوبونتو، سوسه و فدورا -توزیع های لینوکس که قرار است به ویندوز استور بیایند- روی ویندوز 10 اس قابل اجرا نیستند. ترنر توضیح می دهد که توزیع های لینوکس، با وجود عرضه از طریق استور، دسترسی بیشتری به سیستم نسبت به اپلیکیشن های فراگیر ویندوز دارند و ابزارهایی خط فرمان هستند که خارج از محیط بسته اپلیکیشن های ویندوز استور مایکروسافت فعالیت می کنند.

به جز محدودیت اعمال شده از سوی مایکروسافت، هیچ دلیل فنی خاصی وجود ندارد که سبب شود توزیع های لینوکس قادر به اجرا روی ویندوز 10 اس نباشند

مایکروسافت می گوید که ویندوز 10 اس اساساً «کاربران غیرفنی» را هدف قرار داده که نیاز یا تمایلی به دسترسی به چنین ابزارهایی ندارند و به صورت خاص برای توسعه دهندگان اپلیکیشن یا ادمین های فناوری اطلاعات که نیازمند کنترل بیشتری روی دستگاه خود هستند ساخته نشده است.

با این همه باید گفت که به جز محدودیت اعمال شده از سوی مایکروسافت، هیچ دلیل فنی خاصی وجود ندارد که سبب شود توزیع های لینوکس قادر به اجرا روی ویندوز 10 اس نباشند. بنابراین هرکسی که سیستم عامل خود را به نسخه کامل ویندوز 10 ارتقا دهد، قادر به استفاده از این توزیع ها خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • high end
    high end | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من در این زمینه تخصصی ندارم ولی مگه رو وینوز کامل لینوکس اجرا میشد .اصلا معنیشو نمیفهمم.شایدم نفهمم بهتر باشه.

  • | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اون لینوکس wsl که تو ویندوز استور است ، یک چیز درب و داغون از لینوکسه که فقط کارش تخریب چهره لینوکسو بس
    تجربه بدی هم داشتم باهاش
    حتی تو کپی و پیستشم باگ داره
    مثلا تازه کاری که می خواد با لینوکس آشنا بشه ، لینوکس رو این شکلی معرفی میکنه براش

  • | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بعیدم نیست مایکروسافته دیگه تو این زمینه حتی کروم بوک ها هم از لینوکس و تمام توزیع هاش پشتیبانی میکنن هر چند کروم او اس خودش مبتنی بر لینوکسه

مطالب پیشنهادی