ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت Daydream 2.0 Euphrates برای هدست های واقعیت مجازی گوگل از راه رسید

کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O 2017 دیگر به پایان رسیده، اما در جریان این رویداد شاهد رونمایی از محصولات، سرویس ها و تکنولوژی های متعددی بودیم که شاید یکی از مهم ترین ها را بتوان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O 2017 دیگر به پایان رسیده، اما در جریان این رویداد شاهد رونمایی از محصولات، سرویس ها و تکنولوژی های متعددی بودیم که شاید یکی از مهم ترین ها را بتوان هدست واقعیت مجازی مستقل Daydream دانست. اما به نظر می رسد که گوگل هرچه در چنته داشته را طی کنفرانس خود رو نکرده است.

این کمپانی در بلاگ پست اخیرش، از به روزرسانی تازه ای رونمایی کرده که روی تمام دستگاه های سازگار با پلتفرم Daydream عرضه می گردد. این به روزرسانی «Daydream 2.0 Euphrates» نام دارد و ویژگی هایی با خود به همراه می آورد که قطعاً مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت.

نخستین ویژگی ماهیت و کاربرد ساده ای دارد اما احتمالاً گوگل زمان زیادی را صرف پیاده سازی آن کرده است. این ویژگی، یک رابط کاربری دو بعدی، داخل محیط واقعیت مجازی است که به شما اجازه می دهد به نوتیفیکشن ها و برخی از گزینه های کنترل دسترسی داشته باشید. در این صورت، دیگر نیازی نیست که برای مشاهده اعلانات، از جهان دوست داشتنی واقعیت مجازی جدا شوید.

در میان گزینه های تنظیمات جدید، دکمه ای را خواهید یافت که پشتیبانی از کروم کست را به ارمغان می آورد. این یعنی کاربر می تواند تصویری که در محیط مجازی می بیند را روی تلویزیون کست کند تا سایر اعضای خانواده هم قادر به تماشای آن باشند. بدیهی است که تصویر ثانویه، در قالب واقعیت مجازی نبوده و آنچه شما به کمک لنزها تماشا می کنید را به صورت تخت به نمایش در می آورد.

در نهایت، کاربران Daydream از این پس می توانند گروه هایی را شکل داده، به تماشای محتویات ویدیویی واقعیت مجازی در وب سایت یوتوب بنشینند و تجربه ای مشترک کسب کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sajed Darabi
    Sajed Darabi | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    الان برای استفاده از گوگل دی دریم حتما باید از پلتفرمشم گوشیمون پشتیبانی کنه؟؟
    (مثلا حتما باید اولد باشه برای استفاده از هدستش؟)

مطالب پیشنهادی