ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیقات نشان می دهد سن پزشکان، با میزان مرگ و میر بیماران ارتباط دارد

بنابر تحقیق تازه ای که از سوی ژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده، سن پزشک شما، ممکن است روی کیفیت خدماتی که در بیمارستان دریافت می کنید تاثیرگذار باشد و حتی می تواند شانس بقای شما ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

بنابر تحقیق تازه ای که از سوی ژورنال پزشکی بریتانیا منتشر شده، سن پزشک شما، ممکن است روی کیفیت خدماتی که در بیمارستان دریافت می کنید تاثیرگذار باشد و حتی می تواند شانس بقای شما را افزایش یا کاهش دهد.

محققان آمار مربوط به بیش از 700 هزار بیمار بستری شده در بیمارستان های بریتانیا که توسط 19 هزار پزشک متخصص در بازه زمانی سال 2011 تا 2014 ویزیت شده اند را مورد بررسی قرار داده و دریافته اند هرچه سن پزشکان بیشتر باشد، امکان مرگ و میر بیماران نیز افزایش می یابد.

طی یک بازه زمانی 30 روزه، بیمارانی که توسط پزشکانی با سن زیر 40 سال مداوا می شوند، تا 10.8 درصد در خطر احتمال مرگ و میر قرار دارند. در همین حال، این رقم برای پزشکانی با سن 40 الی 49 سال، 50 الی 59 سال و بالاتر از 60 سال، به ترتیب تا 11.1، 11.3 و 12.1 درصد افزایش می یابد.

به مرور زمان، مهارت های پزشکان ممکن است کاهش یابد یا روش های درمانی آنها از متدهای مدرن تر تاثیرگذاری کمتری داشته باشد

این آمار، با در نظرگیری متغیرهای متفاوتی مانند نرخ مرگ و میر بیمارستان و تنوع بیماری های افراد بستری شده به دست آمده است. ضمناً تمام بیماران بالاتر از 65 سال داشته اند و از بیمه پزشکی سالمندان بهره مند بوده اند. گفتنی است که در صورت اعمال تغییراتی در فاکتورهای موثر، مانند تعدد بیماران ویزیت شده از سوی پزشکان، این آمار دچار تغییر می شود. مثلاً پزشکان سالخورده تری که تعداد بیشتری از بیماران را مورد مداوا قرار می دهند، با افزایش نرخ مرگ و میر مواجه نشده اند.

گفتنی است که نتایج این تحقیق به صورت شهودی به دست آمده و لزوماً سن پزشکان تاثیری بر نرخ مرگ و میر ندارد. در عوض، محققان فاکتورهای دیگری را در این امر موثر دانسته اند؛ مثلا به مرور زمان، مهارت های پزشکان ممکن است کاهش یابد یا روش های درمانی آنها از متدهای مدرن تر تاثیرگذاری کمتری داشته باشد. در عوض، پزشکان جوان تر آشنایی بیشتری با روش های درمان تازه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • AK.۰۱۱۱
    AK.۰۱۱۱ | ۱۳ تیر ۱۳۹۸

    این پیرمردهایی که تو دولت ما هستن چی؟ جون کاکو نمیان رو اینا یه تحقیقی انجام بدن؟ چجوریش رو نمیدونم ولی یارو 3 بار بازنشسته شده ولی بازم یه جوری میره خودشو استخدام میکنه! اونم با 60 سال سن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی