ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خلاقیت نوستالژیک؛ ساخت نمایشگاه خودروی عمودی در سنگاپور [تماشا کنید]

سنگاپور یکی از کشورهای کوچک، پیشرفته و ثروتمند جنوب شرق آسیاست. این کشور تقریبا 720 کیلومتر مربعی جمعیتی در حدود 5.5 میلیون نفر را در خود جای داده و از لحاظ اقتصادی و شاخص توسعه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

سنگاپور یکی از کشورهای کوچک، پیشرفته و ثروتمند جنوب شرق آسیاست. این کشور تقریبا 720 کیلومتر مربعی جمعیتی در حدود 5.5 میلیون نفر را در خود جای داده و از لحاظ اقتصادی و شاخص توسعه انسانی در وضعیت فوق العاده مطلوبی قرار دارد.

به دلیل تراکم بالای جمعیت، ساختمان ها و برج های بسیار بلند مرتبه به یکی از ویژگی های بارز پایتخت این کشور تبدیل شده است. همین مساله باعث شده تا مالک یکی از نمایشگاه های فروش اتومبیل سنگاپوری دست به خلاقیت جالبی زده و با احداث یک ساختمان متفاوت، خودروهای خود را به روش متفاوتی به فروش برساند.

این نمایشگاه اتومبیل که در نوع خود منحصر به فرد است از روی دستگاه های فروش خودکار (vending machine) الگوبرداری شده و در 15 طبقه ساخته شده است.

آقای گری هونگ (Gary Hong) مدیر نمایشگاه اتوبان موتورز درباره مجموعه خاص خود گفته که استفاده از این ساختار ضمن ایجاد تمایز در بین رقبا، باعث شده از حداقل فضا حداکثر بهره را ببریم.

وی درباره نحوه شکل گیری این ایده گفته که هنگام خرید ماشین اسباب بازی با پسر چهار ساله اش و مشاهده چیدمان های موجود به فکر تاسیس چنین نمایشگاهی افتاده است.

چنانچه فردی قصد خرید یکی از انواع فراری، لامبورگینی، مازراتی، بنتلی، پورشه و برخی دیگر از اتومبیل های اسپورت و لوکس این مجموعه را داشته باشد، لیست گزینه های موجود را بر روی یک تبلت مشاهده نموده و از این طریق اتومبیل مورد علاقه خود را سفارش می دهد. در حالی که وی بر روی یک مبل نشسته و ویدیوهای مربوط به این خودرو را تماشا می کند، بالابرها و دستگاه های تعبیه شده خودرو را به طبقه همکف انتقال می دهند.

آنطور که آقای هونگ اشاره کرده، پس از افتتاح ساختمان فعلی، فروش این مجموعه 30 درصد رشد داشته است. به گفته وی این ساختمان می تواند بین 70 الی 80 دستگاه خودرو را در خود جای دهد که در صورت پارک افقی به فضایی 5 برابر بزرگ تر نیاز بود.

گفتنی است ساختمان اتوبان موتورز تنها نمایشگاه عمودی در جهان نبوده و در سایر کشورها نیز می توان نمونه های مشابه را پیدا کرد. برای مثال یک کمپانی آمریکایی در سن آنتونیو نمایشگاه های 8 طبقه این چنینی را احداث کرده که گنجایش 30 دستگاه خودرو را دارند.

اما آن چیزی که نمونه سنگاپوری را متمایز می کند، اندازه و گنجایش آنست که در نوع خود بی رقیب محسوب می شود. البته بعید نیست که در سال های آینده شاهد افتتاح نمونه های بسیار بزرگ تر در دوبی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی