ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ امنیتی دیگری در پلتفرم ابری اپل؛ یادداشت ها پس از ۳۰ روز حذف نمی شوند

بر اساس آنچه خود اپل می گوید، پس از حذف نوت ها از روی iCloud Notes، پس از ۳۰ روز باید انتظار داشت که یادداشت ها برای همیشه پاک شوند و دیگر قابل دسترسی نباشند اما ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

بر اساس آنچه خود اپل می گوید، پس از حذف نوت ها از روی iCloud Notes، پس از ۳۰ روز باید انتظار داشت که یادداشت ها برای همیشه پاک شوند و دیگر قابل دسترسی نباشند اما حالا یک موسسه امنیتی روسی به نام «ElcomSoft» کشف کرده که یادداشت هایی که اپل وعده حذف شدنشان را می دهد، تا ماه ها و در برخی موارد سال ها قابل بازیابی هستند.

پژوهشگران این موسسه امنیتی قادر بوده اند به یادداشت هایی دست پیدا کنند که قرار بوده هفته ها و ماه ها قبل به شکل کامل از سرورهای اپل پاک شوند. در برخی موارد، حتی یادداشت هایی به دست آمده که مربوط به سال ۲۰۱۵ بوده اند.

البته لازم به ذکر است که موسسه ElcomSoft از ابزار و نرم افزارهای مخصوصی برای این کار استفاده کرده است که قاعدتاً در اختیار همه کاربران نیستند. برای اینکه کسی بخواهد نوت های قدیمی شما را به دست بیاورد، باید زمان زیادی صرف کرده و به شکل مداوم شما را هدف قرار دهد.

با این حال مشکلی که کشف شده، یک مسئله امنیتی برای اکوسیستم اپل است و احتمالاً به زودی توسط همین شرکت رفع می شود. اپل پیش از این باگ های مشابهی که در سافاری و سرویس اشتراک تصویر آی کلاود وجود داشت را نیز به سرعت برطرف کرده و اینک ElcomSoft باور دارد که این مشکل امنیتی هم به سرعت حل می شود.

اکنون برای سومین بار است که موسسه ElcomSoft، از باگ های اکوسیستم ابری اپل خبر می دهد و به همین دلیل، سوالات قابل توجهی را مطرح کرده؛ سوالاتی که البته احتمالاً اپل هیچ وقت به آنها پاسخ نخواهد داد:

پیشتر مشکل نگهداری تصاویر پاک شده در iCloud Photo Library را متذکر شدیم و اپل آن را حل کرد. سپس متوجه شدیم که تاریچه سایت هایی که با سافاری به آنها سر زده اید هیچ وقت واقعاً از پلتفرم ابری اپل پاک نمی شود. اپل این مشکل را هم حل کرد. حالا هم شکی نیست که اپل باگ فعلی را رفع خواهد کرد. اما سوال اینجاست که چه داده های دیگری که شما پیشتر پاک کرده اید و نمی خواهید وجود داشته باشند، هنوز در اکوسیستم اپل باقی مانده اند؟ آیا اپل واقعاً فایل های ما را پاک می کند یا آنها را به سرور دیگری منتقل می نماید؟ این سوالات هنوز پاسخی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    دمش گرم دست اپلو رو میکنه همش

مطالب پیشنهادی