ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت سلول های سوختی میکروبی برای دریافت انرژی پاک از متان

متان که به عنوان یکی از گازهای گلخانه ای شناخته می شود، در صورت احتراق و استفاده از آن به عنوان منبع انرژی هم چندان با محیط سازگار نخواهد بود اما حالا محققان ممکن است ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

متان که به عنوان یکی از گازهای گلخانه ای شناخته می شود، در صورت احتراق و استفاده از آن به عنوان منبع انرژی هم چندان با محیط سازگار نخواهد بود اما حالا محققان ممکن است به روشی تازه دست پیدا کرده باشند که اثرات مخرب آن را به حداقل ممکن می رساند.

اخبار منتشر شده توسط وبسایت دانشگاه پن استیت حاکی از آن است که محققان دانشگاه مورد اشاره توانسته اند سلول سوختی مبتنی بر میکروبی را بسازند که قادر است متان را مستقیماً به انرژی الکتریسیته تبدیل کند.

در این سلول های سوختی، متان مستقیماً به انرژی الکتریسیته تبدیل می شود

در منبع مورد بحث اشاره شده که تیم تحقیقاتی پن استیت برای رسیدن به این مهم از باکتری هایی (شامل یک میکروب مصنوعی که به صورت عادی رشد نمی کند) بهره برده اند تا مواد لازم برای دریافت و انتقال الکترون ها از متان را تولید کنند.

علاوه بر آن گفتنی است که نه تنها فرآیند مذکور برای محیط زیست بسیار پاکیزه تر است، بلکه باکتری ها قادر خواهند بود به صورت مستقیم روی زباله ها فعالیت داشته و از این رو منطقه را پاک کنند و در کنار آن هم به تولید انرژی الکتریسته بپردازند.

به عقیده تیم تحقیقاتی دانشگاه پن استیت پروژه مورد بحث در آینده ای نزدیک قابل استفاده نبوده چراکه انرژی الکتریسیته تولید شده توسط این روش تنها یک هزارم آن چیزی است که از سلول های سوختی مبتنی بر متانول به دست می آید اما مسلماً شروعی برای توسعه فناوری های دیگر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali.sh
    ali.sh | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خبرهایی از این قبیل که از مواد و اضافات تولیدات انسانی بی استفاده و مضر برای طبیعت و سلامت دارند بهره مثبت می برند و اینطوری کره زمین بهتر حفظ میشه خوشحال میشم

  • Enrique Iglesias
    Enrique Iglesias | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    امروز اولین روز ملی اهداء عضوه
    لطفا اطلاع رسانی کنید

مطالب پیشنهادی