ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هاوکینگ: زمان آن فرا رسیده که در جستجوی محل سکونت آینده خود باشیم

استیون هاوکینگ اخیراً در لندن و در جمعی از دانشمندان «انجمن سلطنتی» اذعان داشت که «آینده بشریت در فضا بوده و اکنون زمان آن فرا رسیده که به دنبال محل سکونت آینده خود باشیم.» همچنین ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

استیون هاوکینگ اخیراً در لندن و در جمعی از دانشمندان «انجمن سلطنتی» اذعان داشت که «آینده بشریت در فضا بوده و اکنون زمان آن فرا رسیده که به دنبال محل سکونت آینده خود باشیم.»

همچنین این فیزیکدان مطرح در ادامه صحبت هایش عنوان کرده که «من شدیداً معتقد هستم که بشر هم اکنون باید جستجوی خود برای سیاره های قابل سکونت را آغاز کند.»

گفتنی است استیون هاوکینگ در چند هفته پیش هم به بیان صحبت هایی مشابه پرداخته بود و عنوان کرده بود که فضای موجود و قابل سکونت روی کره زمین در حال کاهش است و انسان ها می بایست موانعی که بر سر راه سکونت در مکانی دیگر از جهان هستی است را برطرف کنند. او همچنین اذعان داشته که بشر باید تا قبل از سال 2117 زمین را ترک کند.

خوشبختانه هم اکنون تلاش هایی در این زمینه انجام گرفته است. به عنوان مثال سال گذشته ایلان ماسک مالک کمپانی اسپیس اکس از برنامه خود برای تشکیل تمدن انسانی رو سطح کره مریخ سخن گفت که برای این کار توسعه راکت هایی با ظرفیت حمل 100 مسافر هم در دستور کار آنها قرار گرفته است.

لازم به ذکر است این فیزیکدان مطرح در فستیوال استارموس 2017 که در کشور نروژ برگزار می شود هم به سخنرانی خواهد پرداخت که نطق کلیدی او در مورد فراهم کردن شرایط سکونت روی دیگر سیاره هاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Narvan Pub
    Narvan Pub | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

    به نظر من پروفسور دارن به شدت هشدار میدن و چند وقت پیش هم گفتن تا 1000 سال نسل آینده منقرض میشه. امیدوارم این هشدارها جدی گرفته بشه.

  • persica
    persica | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    تفاوت آدمها رو همینجا میشه فهمید. طرف یکی از بزرگترین دانشمندان عصر حاضر میگه بشر باید تا 100 سال آینده جای جدید واسه جمعیت اضافی پیدا کرده باشه، این یکی پابرهنه با زیرشلواری میپره جلو میگه سس نگو معیوب مغز! فهم تو در مورد مغز حداکثر به خوردن کله پاچه و مغز گوسفند همراه با نن جونت میرسه

  • loganlegend
    loganlegend | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    کمتر سس بگو معیوب مغز جاش یکم بگو آدم باشن تا زمین بدتر از این نشه

    • behnam
      behnam | ۲۳ مهر ۱۳۹۶

      متاسفم واستون با این طرز صحبت..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی