ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت دانگل USB-C را برای سرفس پرو معرفی کرد

سرفس پرو های جدید مایکروسافت به درگاه USB-C مجهز نیستند و این امر موجب بروز واکنش های مختلفی از سوی کاربران شده است. «پانوس پانای» مدیر بخش سرفس مایکروسافت معتقد است تکنولوژی مذکور هنوز به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۰

سرفس پرو های جدید مایکروسافت به درگاه USB-C مجهز نیستند و این امر موجب بروز واکنش های مختلفی از سوی کاربران شده است. «پانوس پانای» مدیر بخش سرفس مایکروسافت معتقد است تکنولوژی مذکور هنوز به اندازه کافی فراگیر نشده و هروقت بتوان با استفاده از آن راحتی بیشتری برای مصرف کنندگان فراهم کرد، در محصولات به کار گرفته خواهد شد.

آقای پانای در این رابطه به شوخی گفت: «اگر از USB-C خوشتان می آید، حتماً عاشق دانگل ها هستید. ما نیز برای عاشقان دانگل، یک دانگل جدید طراحی کرده ایم.» با توجه به این سخنان، مایکروسافت قصد دارد دانگلی را جهت پشتیبانی از USB-C در سرفس پرو جدید خود به بازار عرضه کند.

با اینکه مدیر سرفس با لحن طنز آمیزی راجع به فناوری USB-C صحبت می کند، دلایل موجهی نیز برای عدم حضور درگاه مذکور به صورت پیش فرض دارد. او می گوید: «ایجاد محدودیت بر سر راه کاربران و محروم کردن آنها از درگاهی که همه روزه بدان احتیاج پیدا می کنند، به هیچ عنوان از اولویت های کاری من نیست.»

شارژ سرفس 3 با استفاده از شارژر موبایل 10 الی 12 ساعت طول می کشید

البته مایکروسافت در گذشته از روش های جدید برای شارژ تبلت های سرفس خود استفاده کرده که نمونه بارز آن، قرار دادن درگاه USB 2.0 به جای سرفس کانکتور در سرفس 3 بود که کاربران می توانستند از این طریق با استفاده از شارژر موبایل، تبلت خود را نیز شارژ کنند. مشکل اصلی ایده مذکور، مدت زمان طولانی برای پر شدن ظرفیت تبلت با استفاده از شارژر تلفن همرا بود که به دلیل اختلاف ولتاژ با نمونه مخصوص تبلت به وجود می آمد.

هرچند مایکروسافت می توانست با جایگزینی USB-C به جای «mini DisplayPort» در سری جدید محصولات خود، قابلیت مورد بحث را در اختیار کاربران قرار دهد اما به اعتقاد آقای پانای، چنین کاری به معنی محروم کردن مشتریان از یک درگاه پرکاربرد دیگر خواهد بود.

دانگل جدید ردموندی ها در حال حاضر می تواند با اتصال به سرفس کانکتور، نیاز کاربرانی که علاقه مند به استفاده از USB-C هستند را برطرف نماید، اما مشخص نیست این فناوری چه زمانی به صورت پیش فرض در محصولات سری سرفس پرو به کار گرفته خواهد شد.

مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی را برای عرضه دانگل مورد نظر اعلام نکرده اما انتظار می رود این ابزار جانبی به زودی در سال جاری میلادی در دسترس مصرف کنندگان قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    من فک کنم مینی دیسپلی پورت خودش نیاز به تبدیل داشته باش پس اگه جاش اینو میزاشت بهتر بود

مطالب پیشنهادی