ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکرول کردن صفحات در نسخه موبایل مرورگر سافاری بهبود می یابد

اپل قصد دارد که در به روز رسانی بعدی مرورگر سافاری برای موبایل در رفتار اسکرول کردن آن تغییراتی ایجاد کند تا تجربه بهتر و یکپارچه تری از این کار داشته باشید. این موضوع اولین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

اپل قصد دارد که در به روز رسانی بعدی مرورگر سافاری برای موبایل در رفتار اسکرول کردن آن تغییراتی ایجاد کند تا تجربه بهتر و یکپارچه تری از این کار داشته باشید. این موضوع اولین بار در یکی از تاپیک های وبسایت Hacker News مطرح شده که در آن کاربران در مورد تفاوت اسکرول سافاری با اسکرول در صفحات گوگل AMP به بحث و گفتگو پرداختند.

اگر با گوگل AMP (یا Accelerated Mobile Pages) آشنا نیستید، باید بدانید که این یک فرمت استاندارد برای انتشار مطالب در صفحات اینترنتی است که گوگل آن را برای بارگذاری سریع در مرورگرهای موبایل بهینه سازی کرده. سایت های زیادی از این استاندارد پیروی می کنند که از مطرح ترین آن ها می توان به CNN، ABC و واشنگتن پست اشاره کرد.

اپل می خواهد سافاری به گونه ای باشد که همه صفحات در آن به سبک صفحات AMP اسکرول شوند.

در سافاری موبایل AMP از رفتار اسکرول مختص به خودش پیروی می کند، که باعث می شود صفحات AMP از صفحات معمولی متمایز باشند. اما به گفته سازنده گوگل AMP، به نظر می رسد که اپل می خواهد سافاری را به گونه ای تنظیم کند که تمام صفحات اینترنتی در آن به شیوه صفحات AMP اسکرول شوند.

تفاوت میان اسکرول صفحات معمولی با صفحات AMP بسیار آشکار است، چرا که صفحات AMP بسیار سریع تر و نرم تر از صفحات معمولی در سافاری اسکرول می شوند. هنوز مشخص نیست که اپل این قابلیت را چه زمانی به iOS اضافه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی