ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو زویی؛ پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی در اروپا

در  بخش یک چهارم اولیه سال 2017 میلادی میزان فروش وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا با رشدی 37 درصدی به 212 هزار دستگاه رسیده است. در این میان مدل های هیبریدی بیشترین رشد را با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

در  بخش یک چهارم اولیه سال 2017 میلادی میزان فروش وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا با رشدی 37 درصدی به 212 هزار دستگاه رسیده است.

در این میان مدل های هیبریدی بیشترین رشد را با 61 درصد داشته اند، رقمی در حدود 111 هزار دستگاه مربوط به این دست از خودروها است.

وسایل نقلیه پلاگ هیبریدی و تمام الکتریکی نیز با رشد 29 درصدی  تا به این جای کار 47 هزار دستگاه از آن ها به فروش رسیده است. چنین رقمی در بازار آمریکا نیز بدست آمده و در حدود 40 هزار خودروی تمام الکتریکی است. بازار آمریکا در حدود 16 درصد از بازار اروپا بزرگ تر است.

با توجه به آمارهای منتشر شده رنو زویی با اختلاف پر فروش ترین وسیله نقلیه تمام الکتریکی بوده است و نیسان لیف، بی ام و i3، تسلا مدل S و...در رتبه های بعدی حضور دارند.

بزرگ ترین بازار فروش زویی در کشور مادر یعنی فرانسه است. همیشه برندهای فرانسوی در بازار این کشور فروش بسیار خوبی را تجربه کرده اند، اما دو برند سیتروئن و پژو تقریبا حرف خاصی در این بخش از بازار ندارند و قافیه را به کلی به رنو باخته اند.

نکته جالب توجه حضور هیوندای ایونیک در این لیست است که با توجه به این که خودروی تازه ای به شمار می رود، فروش بسیار خوبی تا به اینجای کار را تجربه کرده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی