ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاگربرگ مدت ها قبل از فیسبوک، شبکه چت ZuckNet را به راه انداخته بود

مارک زاکربرگ در تازه ترین پادکست خود به همراه «رید هافمن» یکی از سرمایه گذاران اولیه فیسبوک، به نکات جالبی اشاره کرده و اکنون می دانیم او بسیار زودتر از آنچه تصور می شد، قدم ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

مارک زاکربرگ در تازه ترین پادکست خود به همراه «رید هافمن» یکی از سرمایه گذاران اولیه فیسبوک، به نکات جالبی اشاره کرده و اکنون می دانیم او بسیار زودتر از آنچه تصور می شد، قدم به عرصه فناوری گذاشته است. میلیارد جوان آمریکایی در دوران نوجوانی خود نوعی سیستم چت اختصاصی را برای اعضای خانواده و دندانپزشکی پدرش به راه انداخته.

او در پادکست مورد بحث می گوید:

یکی از جالب ترین کارهایی که انجام دادم، این بود که مطب دندانپزشکی پدرم را به منزلمان متصل کردم. دندانپزشکان و متخصصین بهداشت باید اطلاعات مربوط به بیماران را بین یکدیگر رد و بدل کنند. من سیستمی ساختم که پدرم می توانست از طریق آن با همکارانش در اتاق های دیگر یا با من و خواهرم که در طبقه دوم زندگی می کردیم، ارتباط داشته باشد و آن را «زاک نت» (ZuckNet) نامیدم.

مارک در آن زمان 10-12 سال بیشتر نداشت، ضمن اینکه سامانه ارتباطی اش نهایتاً توسط رقیب بزرگ آن زمان یعنی AOL Instant Messenger از دور خارج شد. او ادامه می دهد:

این سیستم در واقع یک شبکه کوچک داخل منزل زاکربرگ بود و بیشتر با هدف سرگرمی ساخته شد. پس از این پروژه، ایده های متعددی برای شبکه های اجتماعی در ذهنم شکل گرفت و آنها را آزمایش کردم. البته در آن زمان پیام رسان فوری AOL آمد و همه را به سمت خودش کشاند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که نهایتاً زاکربرگ با شبکه اجتماعی فیسبوک توانست تلافی کرده و AOL را شکست دهد؛ دو اپلیکیشن پیام رسان او یعنی مسنجر و واتس اپ هم اکنون بالغ بر 1.2 میلیارد کاربر دارند. مارک در این پادکست از دیگر ابداعاتش، از جمله یک بازی کامپیوتری برای برف بازی در دنیای دیجیتال نیز سخن گفت.

«هافمن» از روزهای نخست فعالیت زاکربرگ همراه او بود و در دور نخست جذب سرمایه به همراه «پیتر تیل» مشارکت نمود. مدیرعامل فیسبوک در این گفتگو اعتراف کرد که در آغاز کار، انتظار چندانی از فیسبوک نداشته. او می گوید یک روز همراه با «داستین موسکوویتز» تصمیم گرفتند تعطیلات تابستانی را به سیلکون ولی بروند و روی پروژه فیسبوک کار کنند.

زاکربرگ اظهار داشت مدتی پس از راه اندازی فیسبوک همراه با داستین، به ذهنشان رسید که در آینده شرکتی تأسیس کنند، اما هیچگاه تصور نمی کردند خود فیسبوک به یک کمپانی عظیم بدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir 45
    amir 45 | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    نابغه

مطالب پیشنهادی