ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفاگو باز هم شگفتی ساز شد؛ شکست فرد شماره یک بازی تخته گو

هوش مصنوعی آلفاگو گوگل یک بار دیگر توانست شگفتی ساز شود. او در مسابقه اخیر خود Ke Jie نوزده ساله، شخص شماره یک بازی Go را شکست داده و یک بار دیگر پتانسیل بالای هوش ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

هوش مصنوعی آلفاگو گوگل یک بار دیگر توانست شگفتی ساز شود. او در مسابقه اخیر خود Ke Jie نوزده ساله، شخص شماره یک بازی Go را شکست داده و یک بار دیگر پتانسیل بالای هوش مصنوعی را به رخ جهانیان کشید.

آلفاگو که سال گذشته هم موفق شده بود لی سه-دال قهرمان افسانه ای بازی تخته گو را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد، با برد اخیرش نشان داد که این تازه یک شروع است و می بایست در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در حوزه هوش مصنوعی باشیم.

آلفاگو با نیم امتیاز اختلاف توانست رقابت را به نفع خود به پایان ببرد

گفتنی است در مسابقه مذکور آلفاگو تنها با نیم امتیاز توانست نتیجه را به سود خود به پایان ببرد که در واقع کمترین اختلاف امتیاز ممکن در بازی تخته گو است. اما باید اشاره کرد که این در شیوه بازی آلفاگو بوده و به نظر می رسد هوش مصنوعی مذکور به اختلاف امتیازش با رقیب توجهی نمی کند و به جای آن سعی می کند حرکاتی را انتخاب کند که بیشترین شانس پیروزی را برایش به ارمغان می آورد.

لازم به ذکر است با وجود آنکه نتیجه مسابقه از لحاظ فنی بسیار نزدیک بود اما در واقع آلفاگو در همان مراحل اولیه بازی به نظر می رسید که پیروز میدان است.

در همین رابطه «Demis Hassabis»، بنیانگذار و مدیر عامل اجرایی دیپ مایند عنوان کرد که «به نظرم این یک بازی فوق العاده بود. ما برای «Ke Jie» احترام بسیاری قابل هستیم چرا که او توانست بازی خوبی از خود نشان داده و آلفاگو را به چالش بکشد.»

گفتنی است آلفگو در دو مسابقه دیگر هم شرکت خواهد کرد و در یکی از آنها به عنوان هم تیمی دو بازیکن حرفه ای چینی حضور خواهد داشت و در رقابت دیگر هم در برابر پنج نفر به صورت همزمان قد علم می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    به زودی مسابقات جدید میشه مسابقه 2 تا هوش مصنوعی با هم

  • keyhan ertebat
    keyhan ertebat | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    جالب بود

مطالب پیشنهادی