ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای نخستین بار دریافت یک نامه امنیت ملی را گزارش کرده است

اپل اخیراً گزارش شفاف سازی مربوط به نیمه دوم سال 2016 را منتشر کرده که نشان می دهد اهالی کوپرتینو در طول این مدت با درخواست هایی مواجه شده اند که بیش از 20 هزار ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

اپل اخیراً گزارش شفاف سازی مربوط به نیمه دوم سال 2016 را منتشر کرده که نشان می دهد اهالی کوپرتینو در طول این مدت با درخواست هایی مواجه شده اند که بیش از 20 هزار دیوایس در اختیار کاربران را تحت تأثیر قرار می دهند و این مقدار نسبت به نیمه نخست سال گذشته میلادی دو برابر شده است.

همچنین در گزارش مذکور دیده می شود که اپل برای نخستین بار اعلام کرده که یک نامه امنیت ملی (National Security Letter) دریافت کرده است. گفتنی است نامه های NSL درخواست هایی برای کسب اطلاعات و داده های کاربران است که از طرف FBI برای کمپانی ها ارسال می شود.

درخواست های سازمان های آمریکایی بیش از 20 هزار دیوایس اپل را تحت تأثیر قرار می دهند

لازم به ذکر است نامه های مورد اشاره معمولاً حق افشای محتوای آن را از شرکت های می گیرد اما زمانی که پرونده مربوط به آن جنایت بسته شد، از حالت محرمانه خارج می شوند. با این حال اپل محتوای تنها نامه امنیت ملی دریافت کرده اش را هنوز فاش نکرده است.

ناگفته نماند که دریافت درخواست های اینچنینی، مسئله عجیب و تازه ای نبوده و بسیاری از کمپانی مطرح حوزه فناوری با آنها سر و کار خواهند داشت. به عنوان مثال گوگل در سال گذشته هشت نامه NSL در خلال سال های 2010 تا 2015 دریافت کرده بود را فاش ساخت.

باید گفت اهالی کوپرتینو در گزارش شفاف سازی خود عنوان کرده اند که مجموع درخواست های دریافت شده از طرف سازمان های آمریکایی نسبت به نیمه اول سال 2016 با کاهش مواجه شده و از 4822 مورد به 4254 عدد کاسته شده است. با این حال تعداد دیوایس های تحت تأثیر قرار گرفته، در همین مدت از 10260 به 20013 مورد افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی