ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل فناوری 5G را در کوپرتینو آزمایش می کند

اپل در حال برنامه ریزی برای تست نسل بعدی اینترنت بی سیم یا 5G در نزدیکی مقر اصلی خود در کالیفرنیا است. بر اساس سندی که FCC از درخواست کمپانی ساکن کوپرتینو منتشر کرده، این ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

اپل در حال برنامه ریزی برای تست نسل بعدی اینترنت بی سیم یا 5G در نزدیکی مقر اصلی خود در کالیفرنیا است. بر اساس سندی که FCC از درخواست کمپانی ساکن کوپرتینو منتشر کرده، این شرکت قصد دارد با استفاده از فناوری «موج میلیمتری» سرعت و پهنای باند شبکه های ارتباطاتی را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

در درخواست مذکور آمده است: «اپل قصد دارد کارایی شبکه های موبایل با استفاده از تکنولوژی موج میلیمتری را در خط مستقیم و ارتباطات چند خطی میان فرستنده اصلی و گیرنده ها ارزیابی کند. این ارزیابی ها اطلاعات مهندسی مورد نیاز برای به کارگیری دستگاه های مختلف بر بستر نسل پنجم ارتباطات را فراهم خواهند کرد.»

فناوری موج میلیمتری ابعاد آنتن ها را کاهش خواهد داد

تعریف فناوری 5G در هاله ای از ابهام است و سازمان های استاندارد هنوز آن را طبقه بندی نکرده اند. البته طبق اطلاعاتی که تا کنون به دست آمده، نسل بعدی شبکه های ارتباطی سرعت های گیگابیتی را با استفاده از فناوری موج میلیمتری میسر خواهند کرد؛ از آنجایی که امواج میلیمتری در فرکانس های بالا و طول موج کم (بین 30 تا 300 گیگاهرتز) اطلاعات را جا به جا می کنند، فناوری مذکور ظرفیت های تبادل داده را افزایش داده و از تاخیرهای موجود می کاهد.

در حالت کلی، فناوری جدید سرعت هایی فراتر از LTE را به ارمغان خواهد آورد اما در حال حاضر محدودیت های خاص خود را نیز دارد. یکی از مهمترین موانع موجود، محدودیت امواج میلیمتری در طی مسافت های طولانی بوده و همچنین این امواج در عبور از بسیاری از مواد، مانند شیشه، با مشکل مواجه هستند.

البته اپل فقط توسعه بخش سخت افزاری مربوط به آیفون های بعدی خود را به عهده خواهد گرفت و با توجه به دعواهای اخیر با کوالکام، احتمالاً به دنبال تامین کننده دیگری برای تولید چیپست های خود خواهد بود. از سوی دیگر کارهای زیرساختی زیادی از سوی شرکت های مخابراتی، تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری و سازمان های استاندارد باید صورت گیرد تا شاهد حضور 5G در موبایل های بعدی خود باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۳ خرداد ۱۳۹۶

    خو کارنداره بازم سامی که از ش AMOLED سفارش داد یا Intel بزرگوار

مطالب پیشنهادی