ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با دو گام اساسی، فناوری تاندربولت 3 را فراگیر می کند

شرکت های مختلف هر روز به سمت تکنولوژی های انتقال اطلاعات جدید با سرعت بالاتر می روند و در این راه، استانداردهای جدیدی را به بازار معرفی می کنند. یکی از استانداردهای مذکور، «Thunderbolt 3» ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

شرکت های مختلف هر روز به سمت تکنولوژی های انتقال اطلاعات جدید با سرعت بالاتر می روند و در این راه، استانداردهای جدیدی را به بازار معرفی می کنند.

یکی از استانداردهای مذکور، «Thunderbolt 3» اینتل است که به احتمال زیاد آن را در محصولات اپل مشاهده کرده اید. این تکنولوژی سرعت بسیار بالایی دارد اما مشکل اینجاست که به جز محصولات اپل (که در توسعه فناوری نقش داشته است)، فقط در ابزارها و سیستم های گران قیمت حضور دارد.

دلیل اصلی مسئله مورد بحث، نیاز به چیپست های قدرتمند برای پشتیبانی از تاندربولت 3 در دستگاه های مختلف بوده و همچنین اینتل، تا کنون اجازه استفاده از آن را به سایر شرکت ها نداده است.

اما حالا بزرگترین تولید کننده پردازنده در جهان، تصمیم گرفته تکنولوژی مذکور را در سایر چیپست های خود نیز به کار بگیرد و از سوی دیگر، مشخصات و جزئیات تاندربولت 3 را از طریق یک گواهی رایگان، در اختیار دیگر شرکت ها قرار دهد.

به گفته اینتل، فناوری مورد بحث روز به روز فراگیرتر شده و امروز بیش از 120 مدل کامپیوتر در دنیا با تاندربولت 3 و پردازنده های نسل هفتم این شرکت روی خط تولید هستند. همچنین کمپانی مذکور پیش بینی می کند این آمار تا پایان سال جاری میلادی به 150 مدل برسد.

تاندربولت 3 از USB-C سریعتر است

با اینکه تاندربولت 3 نسبت به USB-C سرعت بالاتری داشته و در دورانی که قرار است یک درگاه، تمام وظایف را به عهده بگیرد کارایی بهتری از خود نشان می دهد، هنوز مشخص نیست که آیا سایر شرکت ها پیشنهاد اینتل را می پذیرند یا خیر.

ممکن است کمپانی های مختلف به بهانه عدم وجود لوازم جانبی متنوع، استفاده از تاندربولت 3 را نپذیرند که در این صورت حرکت اینتل، بیشتر از اینکه کاربردی باشد، نمادین به نظر خواهد رسید. اما اگر شرکت های دیگر مانند AMD فناوری مذکور را در محصولات خود به کار گیرند، شاهد حضور درگاه تاندربولت 3 در اکثر محصولات بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    البته اینم بگم که از چندکارته پشتیبانی میکنه، اما چند کارت باید بر روی یک داک و در نهایت با یک پورت به تاندربولت ۳ وصل شن ...

  • Rza.H
    Rza.H | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    تاندربولت ورژن ۳ فناوری جالبیییه، یکی از بهترین کاربردهاش اینه که می شه با اون کارت گرافیگ حرفه ای دستکاپو رو به سیستم مجهز به این پورت وصل کرد ( حالا لپتاب یا دسکتاپ یا کیس آماده یا آل.این.وان ) تازه نه تنها کارایی​ کاهش پیدا نمی کنه، بلکه کارت گرافیک هم می تونه از حداکثر توانش خودش استفاده کنه، و به راحتی می تونم بگم تو کارت گرافیک های قدرتمند تر، ( وگا ۱۰, ۱۰۸۰تی آی، ۱۰۸۰,۱۰۷۰ ) تو کیفیت ۴K براحتی ۸ الی ۹ فریم روانتر پردازش میکنه، چون سیستم و مادربرد چه لپتاب چه دسکتاپ درگیر مسائل برق مصرفی کارت و مدبریت همه جانبه کارت نمیشن و علاوه بر اون هم پردازش physx میفته بر عهده کارت گرافیک داخلی دستگاه و کارت گرافیک اکسترنال فقط داده ها رو از cpu می‌گیره و به رزولوشن درخواستی پردازش میکنه ،به همین سادگی، شاید یه عیب کوچک واسش ،پشتیبانی نکردن از SLI و Crossfire باشه که البته اونم ممکنه بخاطر پهنای باند و جریان مصرفی دو کارت باشه که نیازمنذ به منبع تغذیه قوی تر در داک کارت گرافیک باشه، ممنون از اینکه وقت گذاشتید خوندید، موفق باشید

    • thepjt
      thepjt | ۴ خرداد ۱۳۹۶

      ممنون از شما که وقت گذاشتید نوشتید و تایپ کردید و اطلاعات ماخواننده ها رو بالاتر بردید ...

مطالب پیشنهادی