ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور جدید تشخیص فشار خون
علمی

محققین حسگری برای اندازه گیری فشار خون از نوک انگشت ساختند [تماشا کنید]

محققین کمپانی آمریکایی «Valencell» موفق به توسعه یک فناوری جدید شده اند که به کمک آن می توان نمایشگر موبایل ها را قادر به تشخیص فشار خون کاربر به کمک لمس نوک انگشت او ساخت. گرچه هنوز ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

محققین کمپانی آمریکایی «Valencell» موفق به توسعه یک فناوری جدید شده اند که به کمک آن می توان نمایشگر موبایل ها را قادر به تشخیص فشار خون کاربر به کمک لمس نوک انگشت او ساخت.

گرچه هنوز سنسور ساخت کمپانی مذکور وارد فاز تجاری سازی نشده، اما مهندسین مشارکت کننده در این طرح تحقیقاتی باور دارند که به زودی شاهد به کار رفتن نسخه نهایی آن در بسیاری از موبایل های آینده خواهیم بود.

تکنولوژی Valencell را می توان با سنسور اثر انگشت نیز ادغام نمود تا به سرعت باز شدن قفل موبایل ها توسط اثر انگشت، میزان دقیق فشار خون کاربر نیز مشخص شود. علاوه بر این، می توان سنسور مورد بحث را در سایر گجت های پوشیدنی و حتی هدفون ها نیز تعبیه کرد، بدون این که تغییری در ابعاد و عملکرد آنها ایجاد شود.

در این تکنولوژی جدید، به جای تمرکز روی تغییرات فشار زیر پوست برای تعیین میزان فشار خون، نویزهای ایجاد شده بر اثر انقباض و انبساط رگ ها را شنود می کند تا از این طریق شدت فشار خون تعیین شود. فناوری این شرکت تست های متعدد و سختگیرانه ای را پشت سر گذاشته و صحت نتایج آن پس از مقایسه با صدها مجموعه داده معتبر، به اثبات رسیده است.

علاوه بر اسمارت فون ها، کمپانی  Valencell به دنبال تولید یک ابزار مستقل با استفاده از تکنولوژی اختصاصی خود به منظور استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی است تا روند تعیین و رصد فشار خون بیماران بیش از پیش ساده و سریع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی