ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با بهترین دستورات IFTTT برای اتوماسیون کارها در اندروید

IFTTT (مخفف کلمه If This Then That) سرویسی است که به کمک آن بسیاری از مسائل مربوط به رایانه، فضای آنلاین و دیوایس های همراه به صورت خودکار انجام می پذیرند. به عبارت دیگر آنچه که می توانید با ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

IFTTT (مخفف کلمه If This Then That) سرویسی است که به کمک آن بسیاری از مسائل مربوط به رایانه، فضای آنلاین و دیوایس های همراه به صورت خودکار انجام می پذیرند. به عبارت دیگر آنچه که می توانید با این سرویس انجام دهید، ایجاد دستورات و اجرای اقدامات خودکار به هنگام رخ دادن یک رویداد است.

خبر خوش آن که IFTTT از دیوایس های اندرویدی پشتیبانی کرده و می توانید از دستورات آماده استفاده کنید و یا گزینه های مختص به خود را بسازید. پیش از هر چیزی باید اپلیکیشن IFTTT را روی دیوایس اندرویدی خود نصب و سپس یک حساب کاربری در آن بسازید.

در ادامه این مطلب به برخی دستوراتی که برای دیوایس های اندرویدی در دسترس است نگاهی انداخته ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین دستورات IFTTT برای اتوماسیون کارها در اندروید آشنا شویم.

امور مربوط به Wi-Fi

دو دستوری که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم از جمله دستوراتی هستند که می توانند اتصالات بی سیم موجود روی دستگاه شما را بهینه سازی نمایند. دستور العمل های موجود به منظور اتصال و یا قطع اتصال از شبکه وای فای بر اساس موقعیت مکانی تدارک دیده شده اند. البته این دستورات را برای پارامترهایی چون روز و شب، زمان های مختلف و رویدادهای خاص نیز تنظیم کرد.

خاموش کردن اتصال وای فای به هنگام ترک خانه برای ذخیره کردن شارژ دیوایس

این دستور هر گاه اپلیکیشن IFTTT متوجه شود که خانه را ترک کرده اید اقدام به خاموش کردن اتصال وای فای دستگاه شما می کند. به همین دلیل باید موقعیت مکانی خانه خود را نیز در طول پیکربندی این دستور تنظیم نمایید.

روشن کردن اتصال وای فای هنگامی که در خانه حضور دارید

این دستور هر گاه اپلیکیشن IFTTT متوجه شود که در خانه حضور دارید اقدام به روشن کردن اتصال وای فای دستگاه شما می کند. Location ممکن است از اتصال دیتا، شبکه GPS و یا وای فای برای تعیین موقعیت مکانی استفاده کند. برای پیکربندی موقعیت مکانی خود در این دستور به سادگی محل خانه خود را روی نقشه مشخص نمایید.

امور مربوط به حالت های Muting / Silent

دستورات زیر وضعیت قطع صدای دستگاه را تغییر داده و یا حالت هایی چون سکوت را فعال می کنند.

Mute کردن صدای دستگاه اندرویدی با رسیدن به محل کار:

برای برخورداری از این دستور باید به هنگام پیکربندی آن موقعیت مکانی محل کار خود را مشخص کنید. پس از آن متوجه خواهید شد که پس از رسیدن به محل کار، صدای دستگاه اندرویدی تان به صورت خودکار قطع خواهد شد.

خارج کردن صدای دستگاه اندرویدی از حالت Mute پس از ترک محل کار:

این دستور دقیقاً نقطه مقابل دستور قبلی است. با پیکربندی دستور مذکور پس از ترک محل کار خود، دیوایس همراهتان از حالت Mute خارج می شود.

Mute کردن صدای دستگاه اندرویدی پس از ترک خانه:

این دستور صدای تلفن هوشمند اندرویدی تان را پس از ترک خانه به صورت خودکار قطع می کند. در طول پیکردبندی این دستور لازم است تا موقعیت مکانی خانه خود را مشخص کنید.

خارج کردن صدای دستگاه اندرویدی از حالت Mute با رسیدن به خانه:

این دستور دقیقاً نقطه مقابل دستور قبل است. پس از رسیدن به خانه اپلیکیشن IFTTT به صورت خودکار اقدام به خارج کردن صدای تلفن هوشمندتان از حالت Mute می کند.

Mute کردن صدای دستگاه اندرویدی به هنگام خواب:

اگر به هنگام خواب دلتان نمی خواهد  تماس های گاه و بی گاه مزاحمتان شوند می توانید از این دستور کاربردی استفاده نمایید. می توانید دستور مذکور را برای ساعت های مختلف زمان بندی نمایید اما بهترین ساعت ممکن زمانی است که به خواب می روید. پس از رسیدن به ساعت مورد نظر این دستور به صورت خودکار اقدام به Mute کردن دستگاه شما می کند.

خارج کردن صدای دستگاه اندرویدی از حالت Mute پس از به صدا در آمدن زنگ صبحگاهی:

این دستور دقیقاً نقطه مقابل دستور قبل است. پس از به صدا در آمدن زنگ صبحگاهی اپلیکیشن IFTTT به صورت خودکار اقدام به خارج کردن صدای تلفن هوشمندتان از حالت Mute می کند.

دستورات کاربردی دیگر

نادیده گرفتن حالت Mute به هنگام تماس پشت سر هم اشخاص مهم:

دیوایس اندرویدی خود را به گونه ای پیکربندی کنید که صدای زنگ دستگاه پس از تماس شخصی مهم به صورت خودکار از حالت Mute خارج شود. در این حالت اگر آن شخص برای دومین بار با شما تماس بگیرد، صدای هشدار فعال شده و شما متوجه تماس فرد می شوید. توجه داشته باشید که این قابلیت برای تمامی تماس ها فعال خواهد شد.

ثبت کردن میزان ساعت کار با استفاده از شبکه وای فای:

این دستور میزات ساعاتی که مشغول کار کردن بوده اید را با استفاده از شبکه وای فای ثبت می کند.

ساختن دستورات مختص به خود

بد نیست بدانید که قادر هستید دستور مختص به خود را در سرویس IFTTT ایجاد کنید. پیش از هرچیزی برای شروع به این لینک بروید. کل فرآیند ایجاد دستورات دلخواه در 6 مرحله آسان خلاصه می شود.

1- انتخاب یک سرویس: اندروید را به عنوان سرویس انتخاب کنید.

2- یک عامل اجرایی انتخاب کنید: IFTTT در مجموع از 8 عامل اجرایی (Trigger) پشتیبانی می کند:

  • وصل شدن یه یک دیوایس بلوتوث
  • قطع شدن از یک دیوایس بلوتوث
  • وصل شدن به هر شبکه وای فای
  • قطع شدن از هر شبکه وای فای
  • وصل شدن یا قطع شدن از هر شبکه وای فای
  • وصل شدن به یک شبکه وای فای خاص
  • قطع شدن از یک شبکه وای فای خاص
  • وصل شدن یا قطع شدن از یک شبکه وای فای خاص

2- یک سرویس عملیاتی انتخاب کنید: عملیات مورد نظر خود را از فهرست سرویس های پشتیبانی شده انتخاب نمایید. به عنوان مثال می توانید گزینه هایی چون ارسال پیامک به یک فرد مشخص، قطع کردن صدای دیوایس، پخش موسیقی، به روز رسانی تصویر پس زمینه دستگاه و... را از طریق این سرویس انتخاب کنید.

3- عملیات مورد نظر خود را ایجاد کنید: اقداماتی که توسط سرویس انتخابی شما پشتیبانی می شوند در این جا ذکر شده اند.

4- فیلدهای عملیات مورد نظر را تکمیل کنید: اگر به پیکربندی بیشتر نیاز دارید این کار را می توانید در این جا انجام دهید. به عنوان مثال اگر عمل قطع صدای تلفن هوشمند را انتخاب نمایید، قادر هستید قابلیت خاموش یا روشن شدن ویبره دستگاه را نیز برای آن برگزینید.

5- مراحل طی شده را بررسی کنید: دستور العمل ایجاد شده را بررسی کنید و پس از آن روی دکمه Finish ضربه بزنید.

در مرحله اول نیازی نیست دیوایس اندرویدی خود را به عنوان سرویس انتخاب کنید. همچنین می توانید سایر خدمات چون موقعیت مکانی، آب و هوا، Fitbit را انتخاب و دیوایس اندرویدی خود را تنها به عنوان سرویس عملیاتی در مرحله 3 برگزینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Ali Mbi
    Ali Mbi | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    فیلتره ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی