ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ باز هم به عنوان دقیق ترین گجت پوشیدنی برای پایش سلامت معرفی شد

در عصر حاضر آگاهی عمومی نسبت به مسئله بهداشت و سلامت افزایش یافته و انسان ها بیش از پیش به وضعیت فیزیکی خود اهمیت می دهند. یکی از ابزارهای موجود برای پایش سلامت، پوشیدنی های ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

در عصر حاضر آگاهی عمومی نسبت به مسئله بهداشت و سلامت افزایش یافته و انسان ها بیش از پیش به وضعیت فیزیکی خود اهمیت می دهند. یکی از ابزارهای موجود برای پایش سلامت، پوشیدنی های هوشمند هستند که فاکتورهایی مانند ضربان قلب، میزان خواب، مصرف انرژی و موارد دیگر را به اطلاع کاربر می رسانند.

طی تحقیقی که اخیراً دانشگاه استنفورد با همکاری دانشکده ورزش و خدمات سلامت سوئد در ارتباط با پایشگرهای سلامت انجام داد، مشخص شد ساعت هوشمند اپل (اپل واچ) کمترین خطا را در محاسبه ضربان قلب نسبت به سایر رقبا شاملBasis Peak ،FitBit Surge ،  Microsoft Band ،Mio Alpha 2 ،PulseOne و Samsung Gear S2 از خود نشان می دهد.

محققان در پژوهش خود قصد داشتند دقت پوشیدنی های مختلف را در محاسبه ضربان قلب و میزان کالری مصرف شده اندازه گیری کنند که برای این کار، 60 نفر شامل 31 زن و 29 مرد داوطلب شده و فعالیت هایی مانند پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری را در شرایط کنترل شده انجام دادند.

داده های جمع آوری شده با یک استاندارد پایش سلامت دقیق -که از نوار قلب برای اندازه گیری ضربان، و از اندازه گیری اکسیژن و دی اکسید کربن در دم و بازدم برای محاسبه کالری مصرف شده استفاده می کند- مقایسه شده و نهایت خطای 5 درصد به عنوان سطح قابل قبول معین شد.

در فعالیت های مختلف، اپل واچ که پیش از این نیز کارایی خود را در تشخیص علائم حمله قلبی نشان داده بود، با متوسط 2 درصد کمترین خطای اندازی گیری را داشت، در حالی که Gear S2 با میانگین 6.8 درصد، پایین ترین سطح دقت را در میان هفت پوشیدنی موجود به نمایش گذاشت.

البته در محاسبه میزان کالری مصرفی، هیچ دستگاهی حتی اپل واچ موفق نشد با دقت قابل قبولی انرژی مصرف شده را اندازه گیری کند. میانگین خطا برای پوشیدنی های مختلف از 27.4 درصد تا 92.6 درصد متغیر بود که لازم به ذکر است ساعت هوشمند اپل، در این تست نیز نسبت به سایرین عملکرد بهتری داشت.

در مجموع پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که اکثر پوشیدنی های حاضر در تست می توانند در سطح قابل قبولی از اطمینان، ضربان قلب کاربر را اندازه گیری کنند اما برای محاسبه دقیق کالری مصرفی، هنوز راه درازی در پیش رو دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Vortex ?️
    Vortex ?️ | ۴ خرداد ۱۳۹۶

    محصولات اپل همیشه کاربردی بوده .ولی اندرویید فقط جنبه سرگرمی داشته .

مطالب پیشنهادی