ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با Top 1 Ack Attack؛ موتور سیکلتی با سرعت بالای 600 کیلومتر بر ساعت

اگر به دنبال سریع ترین موتور سیکلت جهان باشیم، با محصولی عجیب به نام Top 1 Ack Attack مواجه می شویم. این موتور سیکلت که هیچ شباهتی به نمونه های حاضر در خیابان ندارد، توانسته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

اگر به دنبال سریع ترین موتور سیکلت جهان باشیم، با محصولی عجیب به نام Top 1 Ack Attack مواجه می شویم. این موتور سیکلت که هیچ شباهتی به نمونه های حاضر در خیابان ندارد، توانسته در رکورد های قبلی خود سرعت 605.697 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

جالب اینکه این رکورد در سپتامبر سال 2010 ثبت شده و از آن تاریخ تاکنون پابرجا مانده است. البته تیم توسعه دهنده به رکورد سرعت 634.217 کیلومتر در ساعت نیز دست یافته، اما از آنجایی که این رکورد در مسیر یک طرفه ثبت شده، رکورد رسمی محسوب نمی شود.

آنطور که در خبرها آمده ظاهرا اعضای این تیم خود را برای رکوردشکنی دوباره در صحرای نمک Salar de Uyuni واقع در بولیوی آماده می کنند.

این تیم در طول سه سال گذشته همواره قصد این کار را داشته اما به دلیل شرایط نامطلوب صحرای نمک Bonneville در ایالت یوتا مدام با مشکل روبرو شده بود.

راکی رابینسون رکورد دار سرعت زمینی و کسی که هدایت موتور سیکلت Ack Attack را بر عهده خواهد گرفت درباره دلیل انتخاب بولیوی گفته صحرای موجود در این کشور با طول 16 مایلی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به صحرای Bonneville با طول 7 مایل دارد.

صحرای Salar de Uyuni در بولیوی با 10,582 کیلومتر مربع مساحت در نوع خود بزرگ ترین و گسترده ترین به شمار می رود. این نقطه ارتفاعی برابر با 3,656 متر از سطح دریا دارد که این مساله می تواند باعث اختلال در مدیریت سوخت و تاثیر منفی بر روی عملکرد کل اعضای تیم شود.

با این حال آقای رابینسون اعتقاد دارد که آنها تمام جوانب را در نظر گرفته و در ماموریت خود قصد دارند به هر ترتیب ممکن مرز سرعت 400 مایل (معادل 643.7 در ساعت) را پشت سر بگذارند.

آقای مایک آکاتیف سازنده این موتور سیکلت ایرودینامیک نیز در این باره گفته: "وقتی ما ساخت Top 1 Ack Attack را در سال 2003 آغاز کردیم، هدف ما شکستن رکورد 322 مایل (معادل 518 کیلومتر) در ساعت بود که به مدت 16 سال پابرجا مانده بود؛ اما در عین حال این فکر را نیز داشتیم که موتور سیکلتی با توانایی عبور از مرز 400 مایل (معادل 643 کیلومتر) در ساعت تولید کنیم."

نیروبخش این استریم لاینر همان موتوریست که در سوزوکی هایابوسا به کار گرفته شده، اما به دلیل تغییرات گسترده این موتور اکنون قادر به تولید بیش از 1000 اسب بخار است. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق زنجیرهای دوگانه Regina 530 ZRP Oring به چرخ عقب منتقل می شود.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تیم Ack Attack در نظر دارد هفته نخست آگوست امسال برای رکوردشکنی دوباره اقدام کند. ناگفته نماند موتور 1300 سی سی نسل دوم از سوزوکی هایابوسا در حالت استاندارد 197 اسب بخار قدرت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yashar
    yashar | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    شبیه زیر دریایه

مطالب پیشنهادی