ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی تولید چیپ سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ از برنامه هایش برای رسیدن به فناوری تولید چیپ های 4 نانومتری می گوید

کمپانی کره ای سامسونگ همین حالا نیز به عنوان پرچمدار صنایع تولید نیمه هادی (semiconductor) در جهان شناخته می شود. با این وجود آنها قرار است به زودی سرمایه گذاری عظیمی را برای احداث بزرگترین تاسیسات ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

کمپانی کره ای سامسونگ همین حالا نیز به عنوان پرچمدار صنایع تولید نیمه هادی (semiconductor) در جهان شناخته می شود. با این وجود آنها قرار است به زودی سرمایه گذاری عظیمی را برای احداث بزرگترین تاسیسات تولید این محصولات در دنیا به انجام برسانند و از این طریق به معماری های کوچک تر از ۱۰ نانومتر نیز دست یابند.

مقامات سامسونگ باور دارند معماری ۷ نانومتری آنها محدوده های «قانون مور» را در می نوردد

بر این اساس شرکت کره ای قصد دارد خیلی زود به تکنولوژی ۸ نانومتری LPP یا (Low Power Plus) دست یابد. آنها معتقدند که این معماری رقابتی ترین و مقرون به صرفه ترین معماری تولید چیپ ها پیش از دستیابی به متد تولید EUV (فوق ماوراء بنفش یا Extreme Ultra Violet) خواهد بود. لازم به ذکر است که این شرکت در حال حاضر پردازنده های اختصاصی موبایل خود و کمپانی کوالکام را با تکنولوژی ۱۰ نانومتری LPP به تولید می رساند.

طبق نقشه راه انتشار یافته، قرار است چیپ های مبتنی بر معماری ۷ نانومتری نخستین محصولاتی باشند که از لیتوگرافی EUV بهره می برند. سامسونگ برای دستیابی به این تکنولوژی با کمپانی هلندی ASML همکاری خواهد کرد.

مقامات شرکت کره ای باور دارند که معماری ۷ نانومتری آنها می تواند محدوده های «قانون مور» را در نوردد. در سال های پس از آن نیز لیتوگرافی های شش، پنج و نهایتاً چهار نانومتری با مصرفی باز هم بهینه تر و ابعادی کوچکتر از راه خواهند رسید.

لازم به ذکر است که چیپ های تولیدی با معماری ۵ نانومتری LPP آخرین محصولاتی خواهند بود که در تولید آنها از روش فعلی FinFET استفاده خواهد شد و پس از آن چیپ های ۴ نانومتری با بهره گیری از نسل بعد روش تولید اختصاصی سامسونگ موسوم به MBCFET یا (Multi-Bridge Channel FET) به تولید می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۶ خرداد ۱۳۹۶

    امیدوارم هرچه زودتر بتونه چیپ ۴ نانو متری رو بسازه و به یه شرکت خیلی بزرگ و قدرتمتدی برسه

  • ahmad karami
    ahmad karami | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    سامسونگ میتونه با همکاری کردن با دیگر شرکتهای تکنولوژی مسیر را برای علم جدید هموار کنه

    • ashkan.72
      ashkan.72 | ۵ خرداد ۱۳۹۶

      اگه نزنه تو خراب کردن علم و تکنولوژی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی