ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک اسکنر عنبیه چشم
تکنولوژی

سامسونگ فریب اسکنر عنبیه چشم گلکسی اس 8 را غیر محتمل می داند

پیش تر گفتیم که گروهی از هکرهای آلمانی موفق شده اند با اعمال ترفندی از سد اسکنر عنبیه چشم موبایل تازه وارد گلکسی اس 8 سامسونگ عبور کنند. حال پس از گذشت چند روز کمپانی کره ای دوباره ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

پیش تر گفتیم که گروهی از هکرهای آلمانی موفق شده اند با اعمال ترفندی از سد اسکنر عنبیه چشم موبایل تازه وارد گلکسی اس 8 سامسونگ عبور کنند. حال پس از گذشت چند روز کمپانی کره ای دوباره به این خبر واکنش نشان داده و آن را غیر محتمل دانسته است.

سادگی انجام چنین هکی برای دسترسی به اطلاعات درون موبایل شما می تواند نگران کننده باشد

آلمانی ها در ویدیوی خود نشان دادند که می توان با قرار دادن تصویر مادون قرمز چشم انسان در پشت یک لنز چشمی قفل کهکشانی جدید سامسونگ را گشود. سادگی انجام چنین روشی برای دسترسی به اطلاعات درون موبایل شما می تواند نگران کننده باشد، به خصوص که این قابلیت یکی از اصلی ترین ابزارهای تبلیغاتی سامسونگ برای متمایز ساختن پرچمداران جدید خود نسبت به رقبا به شمار می آید.

نخستین واکنش کمپانی کره ای این بود که آنها به طور کامل از امنیت این اسکنر اطمینان دارند و پیش از عرضه انواع مختلف آزمایش ها را بر روی آن به انجام رسانده اند، ضمن این که متخصصین این شرکت به طور مستمر در حال تلاش برای یافتن معایب و رفع آنها هستند.

حالا یکی از سخنگویان سامسونگ در مصاحبه با یک نشریه ای کره ای مدعی شده که روش هکرهای آلمانی برای دور زدن سنسور عنبیه چشم موبایل گلکسی اس 8 غیر واقع گرایانه بوده و احتمال وقوع آن در شرایط طبیعی بسیار کم است.

«برای این کار نیاز به دوربینی دارید که تصویری مادون قرمز از چشم فرد بگیرد. چنین دوربینی دیگر در بازار وجود ندارد. شما همچنین می بایست که تصویر عنبیه چشم کاربر را در اختیار داشته باشید و موبایل او را نیز به سرقت ببرید. احتمال وقوع تمام این سناریو بسیار کم است.»

در این میان سخنگوی هکرهای آلمانی مدعی شده که در اختیار داشتن تصویری با وضوح و رزولوشن بالا از چشم کاربر نیز برای گول زدن اسکنر عنبیه چشم کفایت می کند. باید این ادعا تا چه به واقعیت نزدیک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • ایمان
    ایمان | ۷ خرداد ۱۳۹۶

    واقعا هنوز سر این شرکت ها بحث میکنید؟ فکر میکردم منقرض شدن این بحثا

  • .
    . | ۶ خرداد ۱۳۹۶

    گوشی سامسونگ گوشی خوبیه نکته اینجاست سنسور عنبیه چندسال پیش از طرف مایکروسافت لومیا ارایه شد که کسی هم هکش نکرد نکته اینجاست که سامسونگ که برای دور زدن و رقابت به رییس جمهور ش رشوه می‌دهد داره یواش یواش ....

  • Ramin Ansarian
    Ramin Ansarian | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    این آلمانیا این همه ادعا دارن یه گوشی بسازن یک دهم سامسونگ کیفیت داشته باشه. یه دونه زیمنس بود که همون ابتدا فاتحش خونده شد

  • salemi
    salemi | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    من اس هشت دارم سنسور عنبیش بسیار دقیقه بسیار دقیق! من امتحانش کردم ! البته ازش استفاده نمیکنم

    • Sasan vaziri
      Sasan vaziri | ۶ خرداد ۱۳۹۶

      پس مشخصه که کاربردی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی