ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم استریم محتویات گیمینگ Beam مایکروسافت به Mixer تغییر نام داد

مایکروسافت چند وقتی است که با پلتفرم Beam خود، در صدد رقابت با «توییچ» و «یوتوب گیمینگ» برآمده و در تلاش است تا توجه گیمرها را به محتویات ویدیویی خود جلب کند؛ حالا این کمپانی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

مایکروسافت چند وقتی است که با پلتفرم Beam خود، در صدد رقابت با «توییچ» و «یوتوب گیمینگ» برآمده و در تلاش است تا توجه گیمرها را به محتویات ویدیویی خود جلب کند؛ حالا این کمپانی گام های تازه ای برای تحقق این هدف برداشته که می تواند اوضاع را به نفع مایکروسافت و سرویس استریم محتوی آن تغییر دهد.

Beam، پلتفرم لایو استریمی که تقریباً هیچ لگی هنگام استریم محتویات و نمایش آنها به کاربران ندارد، حالا دچار تغییراتی شده و از این پس با نام Mixer شناخته می شود. مایکروسافت همچنین این فرصت را غنیمت شمرده تا قابلیت های تازه ای به پلتفرم خود اضافه کند که از مهم ترین آنها می توان به امکان استریم همزمان چهار نفره در صفحه ای جداگانه با چت روم یکپارچه اشاره کرد.

این قابلیت قطعاً برای بازی های آنلاین رقابتی مانند «هیلو 5: گاردینز» یا «بتلفیلد 1» بسیار کارآمد به حساب می آید. Mixer همچنین حالا از اپلیکیشنی اختصاصی برای پلتفرم های iOS و اندروید بهره مند شده که البته کماکان در فاز بتا به سر می برد. کانال اختصاصی میکسر و و صفحه ای برای نمایش لیست استریمرهای کنسول اکس باکس وان هم از سایر ویژگی های جدید میکسر هستند.

مایکروسافت که طی ماه آگوست سال گذشته میلادی Beam را تحت تملک خود درآورد می گوید کنار گذاشتن برند اصلی این پلتفرم کار دشواری بوده، اما ظاهراً به خاطر مشکلاتی در زمینه علامات تجاری در برخی مناطق بین المللی مجبور به اتخاذ این تصمیم شده است. جیمز بوهم، یکی از موسسین Beam در بیانیه ای گفته است: «ما متعهد هستیم که این پلتفرم را در تمام بازارهای بزرگ جهانی گسترش دهیم، و متاسفانه، این کاری نبود که بتوانیم با نام Beam انجام دهیم.»

یکی از مهم ترین راهکارهای Beam برای جا انداختن خود به عنوان پلتفرمی قدرتمند برای محتویات ویدیویی گیمینگ، «کانال وان» نامیده می شود. در این کانال، همواره شاهد لایو استریم های گوناگون خواهید بود که موضوعات مختلفی مانند معرفی بازی های جدید، پوشش اخبار صنعت و نمایش لحظه به لحظه مسابقات e-Sports را شامل می شود.

در نهایت گفتنی است که مایکروسافت قصد دارد کنفرانس خود در نمایشگاه E3 امسال را نیز با رزولوشن Ultra HD 4K در میکسر استریم کند که توانایی های تکنولوژیک این پلتفرم را به نمایش خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    همونطور که گفتن مجبور شدن و الا اگه قرار بود اسمشو عوض کنن که.....
    مثلا یوتیوبو گوگل خرید ولی اسمشو عوض نکرد...
    مایکروسافت اسکایپو خرید ولی اسمشو عوض نکرد....
    امیدوارم این سرویس بیشتر از همه با xbox تلفیق بشه
    .....

مطالب پیشنهادی