ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک و گوگل 80 درصد از ترافیک وب را در سراسر جهان هدایت می کنند

این خبر شاید برای هرکسی که در زمینه نشر محتویات مختلف فعالیت می کند چندان شوکه آور نباشد، اما گوگل دیگر برترین مرجع برای دستیابی به محتویاتی اینترنتی نیست. اگرچه این غول جستجوگر کماکان اهمیت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

این خبر شاید برای هرکسی که در زمینه نشر محتویات مختلف فعالیت می کند چندان شوکه آور نباشد، اما گوگل دیگر برترین مرجع برای دستیابی به محتویاتی اینترنتی نیست. اگرچه این غول جستجوگر کماکان اهمیت شایانی برای ناشران دارد، اما بنابر گزارش تازه ای از سوی موسسه آماری Parse.ly، فیسبوک حالا توانسته در زمینه ارجاع کاربران وب به مقالات خبری و دیگر محتویات به برتری برسد.

بنابر تحقیق اخیر این موسسه که براساس 10 میلیون مقاله انتشار یافته طی سال 2016 به دست آمده، گوگل کماکان در زمینه محتویاتی خاص، دست بالا را نسبت به فیسبوک در اختیار دارد. مقالات مرتبط با موضوعاتی مانند تکنولوژی، ورزش و تجارت معمولاً بخش اعظمی از ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) خود را از جستجوگر گوگل دریافت کرده اند.

در همین حال، فیسبوک معمولاً در ارجاع ترافیک به محتویات مربوط سبک زندگی و موضوعات سرگرمی محور موفق تر عمل می کند. اما گذشته از رقابت میان فیسبوک و گوگل، مهم ترین مسئله این است که 80 درصد از ترافیک ارجاعی اینترنت، از سوی این دو کمپانی ارسال می شود.

این موضوع قطعاً سبب می گردد تا ناشران همواره برای موفقیت محتویات خود، روی یکی از این دو یا هردوی این سرویس ها متکی باشند و همین انحصارگرایی، سود فراوانی برای فیسبوک و گوگل به ارمغان می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی