ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی 7 اپلیکیشن اندروید کاربردی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان

رمضان، ماه میهمانی خدا همیشه جایگاه و احترام خاصی در میان مردم مسلمان کشورمان داشته و همواره زندگی افراد روزه دار و غیر روزه دار را از جنبه های گوناگونی تحت تأثیر قرار داده است. در ماه رمضان ساعات ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

رمضان، ماه میهمانی خدا همیشه جایگاه و احترام خاصی در میان مردم مسلمان کشورمان داشته و همواره زندگی افراد روزه دار و غیر روزه دار را از جنبه های گوناگونی تحت تأثیر قرار داده است. در ماه رمضان ساعات اداری از حالت نرمال خارج می شوند، عادات غذایی مردم تغییر می کند، خیلی ها رژیم می گیرند و بسیاری تلاش می کنند که در فضای معنوی این ماه مبارک بیشتر از گذشته به تقویت اعتقادات و ارتباط خود با خدا بپردازند.

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، هفت اپلیکیشن اندرویدی را به شما معرفی کرده ایم که می توانند طی این سی روز روزه داری به کارتان بیایند. از شما دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- برای این که وقت سحر خواب نمانید: سحرخیز

مگر می شود که بدون سحری خوردن روزه گرفت؟ باید حداکثر تلاش تان را بکنید که هر طور شده ساعت چهار صبح از خواب برخیزید و سحری بخورید که تا قبل افطار از حال نروید! اما این بیدار شدن از خواب همیشه یک مشکل اساسی بوده و هست، و در سحرگاه ماه رمضان مشکل تر هم می شود.

اپلیکیشن ساعت هشدار سحرخیز همینجا به کارتان می آید؛ شما را به معنای واقعی برای بیدار شدن از خواب «اذیت» می کند و زنگ گوشخراشش را تا جایی ادامه می دهد که خواسته اش را برآورده کنید. خفه کردن صدای زنگ سحرخیز به سادگی فشردن یک دکمه نیست، باید کاملا از جایتان بلند شده و کار مشخصی انجام بدهید: عکس گرفتن از یک QR Code یا شیء، تکان دادن گوشی یا روشن کردن چراغ محرک هایی هستند که صدای زنگ سحرخیز را قطع می کنند.

اگرچه ایده این اپلیکیشن ایرانی اریجینال نیست، اما از بین نمونه های وطنی بهترین عملکرد را از خود به نمایش می گذارد و ضمنا برایتان اذان هم می گوید.

سحرخیز

سحرخیز

سازنده: زمانگر قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.7 مگابایت زبان:
2- برای آگاه بودن از وقت اذان: وصل

همیشه فرصت نمی شود که اوقات شرعی را از اخبار تلویزیون چک کنید. اپلیکیشن ها ابزار به مراتب دم دستی تر و شاید دقیق تری برای این کار هستند، و از بین انواع و اقسام آن ها بد نیست که گوشه چشمی هم به اپلیکیشن وصل داشته باشید.

وصل یک اپلیکیشن تقویم با درون مایه مذهبی است که طیف گسترده ای از امکانات را در خود جای داده: اعلام اوقات شرعی، ذکرشمار و سجده شمار، تلاوت اذان، قبله نما، ادعیه و مناجات و پخش زنده اماکن مذهبی قابلیت های این اپلیکیشن اندرویدی هستند؛ یک پکیج کامل برای ماه رمضان.

خوشبختانه کلیه امکانات اپلیکیشن وصل را می توانید به رایگان استفاده کنید.

وصل(قرآن‌صوتی،اذان‌گو،تقویم فارسی)

وصل(قرآن‌صوتی،اذان‌گو،تقویم فارسی)

سازنده: شرکت ویرا صدر لیان قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13 مگابایت زبان:
3- برای این که حال و هوای موبایل تان را رمضانی کنید: آویز رمضان (لایو والپیپر)

سلیقه شخصی است، ولی بعضی ها دوست دارند که حال و هوای موبایل شان را رمضانی کنند. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، شاده ساده ترین راه جستجوی کلیدواژه والپیپر رمضان در گوگل باشد که هزاران نتیجه را پیش پایتان می گذارد.

اما اگر به دنبال یک مورد «خاص» می گردید، والپیپر زنده آویز رمضان مطمئنا می تواند نظرتان را جلب کند. این والپیپر زنده طرح های زیبایی از ماه و اسم رمضان و لیله القدر را به شکل یک آویز متحرک به پس زمینه موبایل و تبلت تان می آورد. این آویزها با تکان دادن موبایل تکان می خورند و می توان آن ها را از لحاظ رنگ و ابعاد و آیتم های دیگر شخصی سازی کرد.

البته برای دانلود این اپلیکیشن باید 1000 تومان هزینه بپردازید که فکر می کنیم برای داشتن یک والپیپر خاص و منحصر به فرد، هزینه زیادی نباشد.

آویز رمضان(لایو والپیپر)

آویز رمضان(لایو والپیپر)

سازنده: رعنا.ر قیمت: 1000 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.8 مگابایت زبان:
4- برای رسیدن به وزن ایده آل در ماه رمضان: مانکن

ماه رمضان برای افراد چاق و دارای اضافه وزن فرصت بسیار خوبی است که به وزن ایده آل شان برسند. برای کمک به این موضوع صدها اپلیکیشن ایرانی و خارجی مختلف را می توانید به کار بگیرید، اما شاید با هیچ کدام به اندازه اپلیکیشن فارسی مانکن نتوانید راحت باشید.

مانکن در اصل یک اپلیکیشن کالری شمار است که می تواند شما را برای دریافت کالری مورد نیاز برای رسیدن به تناسب اندام راهنمایی کند. یکی از بهترین قابلیت های این اپلیکیشن هدف گذاری است. مثلا می توانید برای اپ تعیین کنید که تا پایان رمضان باید 10 کیلوگرم از وزن تان را کاهش داده باشید.

مانکن بسته به هدفی که تعیین کرده اید، کالری مورد نیاز روزانه بدن شما را تعیین می کند که همگی بر اساس اصول علمی و با مشورت متخصصین تغذیه محاسبه شده اند. با استفاده از این قابلیت و دیگر امکانات اپ مثل محاسبه شاخص توده بدنی و نسبت کمر به باسن شاید بالاخره در ماه رمضان موفق شدید که به وزن ایده آل تان برسید.

مانکن

مانکن

سازنده: Zinoo Co Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.4 مگابایت زبان:
5- برای این که افطاری های خوشمزه بپزید: ایزی پز

بعد از 16 ساعت روزه داری در این گرمای طاقت فرسا، باید برای افطار سنگ تمام بگذارید و غذایی بخورید که انرژی از دست رفته تان را به طور کامل برگرداند. ایزی پز فهرستی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی و خارجی را در اختیارتان قرار می دهد.

تفاوت ایزی پز با سایر نمونه ها این است که پخت هر غذا را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهد و نکته خوب این که تمام تصاویر توسط تیم سازنده تهیه شده اند؛ موضوعی که کمتر توسعه دهنده ایرانی برای آن وقت گذاشته و همین ارزش ایزی پز را بالا می برد.

نکته خوب دیگر در مورد این اپلیکیشن امکان سفارش مواد اولیه برای تهیه غذاست، البته فعلا فقط برای شهر تهران. بنابراین می توانید بعد از انتخاب هر غذا، مواد اولیه را هم به راحتی از ایزی پز سفارش بدهید که برای خرید آن ها در این گرما نیازی به خروج از خانه نداشته باشید.

ایزی پز

ایزی پز

سازنده: ایزی پز قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.7 مگابایت زبان:
6- برای انس با کلام خدا: ختم آنلاین قرآن کریم

ختم قرآن یکی از سنت های همیشگی مسلمانان بوده و اپلیکیشن ختم آنلاین قرآن آمده که به انجام این سنت خوب در ماه مبارک رمضان کمک کند. اگر فرصت نمی کنید که قرآن را کامل بخوانید، با شرکت در برنامه های ختم قرآن می توانید به یک جمع بپیوندید و هر روز قرائت چند آیه کوتاه از کتاب خدا را بر عهده بگیرید.

این اپلیکیشن یک تالار گفتگو هم دارد که در آن کاربران بابت ختم قرآن، هماهنگی های لازم را با یکدیگر انجام می دهند و هر کس قرائت بخشی از کتاب را بر عهده می گیرد. خوشبختانه اپلیکیشن ختم آنلاین قرآن علاوه بر نمایش ترجمه فارسی، پخش صوتی آیات را هم در میان قابلیت هایش دارد تا فرصت تفکر در مورد آن ها و حفظ کردن شان را هم داشته باشید.

شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم

شبکه مجازی ختم آنلاین قرآن کریم

سازنده: علی دخیل زاده قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6 مگابایت زبان:
7- برای ذکر و دعا و مناجات: منتخب مفاتیح

رمضان ماهی است که مردم بیش از سایر ماه ها به فکر راز و نیاز و مناجات با پروردگارشان می افتند و به خواندن ادعیه و اقامه نمازهای مخصوص این ماه روی می آورند. اپلیکیشن منتخب مفاتیح (قلم هوشمند همراه) مجموعه کاملی از ادعیه ماه رمضان و دعاهای شب قدر و عید فطر و ... را در خود گردآوری کرده است.

نکته بسیار خوب در مورد اپلیکیشن این است که با لمس هر کلمه می توانید تلاوت صوتی آن را بشنوید و معنی هر کدام را به فارسی بدانید. البته پیش از دانلود باید بدانید که بسیاری از امکانات اپلیکیشن (برای جلوگیری از حجیم شدن آن) نیازمند دانلود از اینترنت هستند. بنابراین بهتر است که بلافاصله بعد از نصب اپ، تمام چیزهایی که لازم دارید را دانلود کنید که دیگر برای استفاده آفلاین مشکلی نداشته باشید.

منتخب مفاتیح (قلم هوشمند همراه)

منتخب مفاتیح (قلم هوشمند همراه)

سازنده: صباپ قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 11.1 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • تنهای وحشی
    تنهای وحشی | ۶ خرداد ۱۳۹۶

    بچه بودیم ماه رمضون یه حال و هوای دیگه داشت هر چقدر بزرگتر میشیم بی دین تر میشیم

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۶ خرداد ۱۳۹۶

    روزه میگیرین لایک ... روزه نمیگیرین دیس لایک
    .
    .
    ???

    • محمد دهقان
      محمد دهقان | ۶ خرداد ۱۳۹۶

      اخه این چ سوالی هست ک.می‌پرسی،اعمال واجب لایک و دسیلایک داره

      • esio
        esio | ۷ خرداد ۱۳۹۶

        برای تو واجبه ولی چندین میلیون نفر واجب نمیدونن. چندین میلیارد نفر هم اصلا نمیدونن چیه(اگر موجودات فضایی رو فاکتور بگیریم)

مطالب پیشنهادی