ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی «آلفاگو» از دنیای رقابت های تخته گو کناره گیری می کند

آلفاگو در سومین مسابقه خود مقابل «Ke Jie»، فرد شماره یک بازی تخته گو باز هم به پیروزی رسید. در ادامه این پیروزی، «DeepMind» به عنوان زیر مجموعه ای از گوگل اعلام کرد که این ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

آلفاگو در سومین مسابقه خود مقابل «Ke Jie»، فرد شماره یک بازی تخته گو باز هم به پیروزی رسید. در ادامه این پیروزی، «DeepMind» به عنوان زیر مجموعه ای از گوگل اعلام کرد که این آخرین مسابقه هوش مصنوعی شان بوده است.

گفتنی است در بیانیه ای که «Demis Hassabis» یکی از بنیانگذاران و مدیران اجرایی «DeepMind» منتشر کرده، تیم توسعه دهنده دلیل کناره گیری آلفاگو را اینگونه عنوان کرده اند که مسابقات برگزار شده در خلال «Future of Go Summit»، بالاترین سطح ممکن برای ارزیابی قدرت آلفاگو بوده است.

تیم توسعه دهنده آلفاگو هم اکنون تلاش خود را برای پیشبرد الگوریتم های عمومی پیشرفته متمرکز می کنند

لازم به ذکر است «Hassabis» در ادامه صحبت هایش بیان کرده که تیم توسعه دهنده آلفاگو هم اکنون تمام تلاش خود را برای پیشبرد الگوریتم های عمومی پیشرفته متمرکز خواهند کرد که روزی برای حل پیچیده ترین مشکلات همچون ساخت داروهای جدید برای بیماری ها به یاری دانشمندان می آید.

همچنین باید گفت که موفقیت آلفاگو مزیت های بسیاری را با خود به دنیای بازی گو خواهد آورد. به عنوان مثال «DeepMind» در آینده داده های مربوط به پنجاه بازی آلفاگو در مقابل خودش را منتشر می کند تا علاقه مندان بتوانند روی آنها مطالعه کنند.

علاوه بر آن «DeepMind» در حال توسعه ابزار یادگیری مبتنی بر آلفاگو است که «Hassabis» آن را به عنوان فرصتی برای تمام بازیکنان و علاقه مندان برای تماشای بازی از دریچه نگاه آلفاگو قلمداد می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۷ خرداد ۱۳۹۶

    توی اوج خداحافظی کرد دمش گرم ?

مطالب پیشنهادی