ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشتی هوایی سرگئی برین برای اهداف انسان دوستانه و تفریحی ساخته می شود

همانطور که یک ماه پیش در دیجیاتو خواندید، «سرگئی برین» در حال ساختن کشتی هوایی شخصی خود است که احتمالاً به بزرگ ترین هواپیمای دنیا تبدیل خواهد شد. حال به نقل از برخی منابع، برین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

همانطور که یک ماه پیش در دیجیاتو خواندید، «سرگئی برین» در حال ساختن کشتی هوایی شخصی خود است که احتمالاً به بزرگ ترین هواپیمای دنیا تبدیل خواهد شد. حال به نقل از برخی منابع، برین قصد دارد از این وسیله پرنده برای اهداف انسان دوستانه استفاده کرده و در برخی موارد نیز، از آن به عنوان کشتی تفریحی خصوصی بهره ببرد.

کشتی هوایی برین به جای هیدروژن از هلیوم پر می شود

پرنده مورد بحث با طول 200 متر، بر اساس قوانین اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا به جای گاز هیدروژن که اشتعال پذیری بالایی دارد، از هلیوم پر شده و هزینه ساختی در حدود 100 الی 150 میلیون دلار در بر خواهد داشت که تمام مبلغ توسط بنیانگذار گوگل پرداخت می گردد.

بر اساس گزارشات، کشتی مورد نظر علاوه بر ارسال غذا و دارو به مناطق دور افتاده، نقش قایق تفریحی بین قاره ای را برای خانواده و دوستان سرگی برین نیز ایفا خواهد کرد.

وسیله مذکور در حال حاضر در یکی از مراکز تحقیقاتی ناسا در شمال کالیفرنیا، که گوگل به مدت 60 سال و به قیمت یک میلیارد دلار اجاره کرده، در حال ساخت است و بنا به اطلاعات موجود، تیم سازنده موفق شده ماه گذشته چارچوب فلزی آن را بسازد.

هنوز جزئیات زیادی از کشتی هوایی رازآلود برین در دست نیست اما خوشبختانه آزمایش مخفیانه چنین پرنده عظیم الجثه ای تقریباً غیر ممکن بوده و در آینده شاهد اطلاعات و تصاویر بیشتری از آن خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد امینی
    محمد امینی | ۶ خرداد ۱۳۹۶

    اگه اینا دارن زندگی میکنن پس ما چی کار میکنیم؟

مطالب پیشنهادی