ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تلفیق دنیای آنالوگ و دیجیتال در اسکوتر کانسپت ب ام و موتورراد [تماشا کنید]

اسکوترها وسایل نقلیه ای با دو چرخ هستند که شباهت زیادی به موتور سیکلت ها داشته و با هدف جابجایی های راحت و آسان در مسیرهای عمدتا کوتاه طراحی شده اند. اما در عین حال تفاوت های ساختاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اسکوترها وسایل نقلیه ای با دو چرخ هستند که شباهت زیادی به موتور سیکلت ها داشته و با هدف جابجایی های راحت و آسان در مسیرهای عمدتا کوتاه طراحی شده اند. اما در عین حال تفاوت های ساختاری نیز بین یک اسکوتر و یک موتور سیکلت وجود دارد، از جمله اینکه در اسکوترها معمولا فضای بین فرمان و صندلی راکب خالی بوده و قسمت زیرین برای استراحت بهتر پاها به صورت مسطح ساخته می شود. همچنین اسکوترها فضای بیشتری برای حمل لوازم مختلف دارند.

از لحاظ فنی اسکوترها دارای موتورهای ضعیف تری بوده و به دلیل استفاده از سیستم انتقال قدرت خودکار هدایت و راندن آنها به مراتب ساده تر است. برای اسکوترها می توان محصولا برند ایتالیایی وسپا را مثال زد که در گذشته در خیابان های کشور ما نیز حضور نسبتا پر رنگی داشتند.

با وجود کاربردی بودن و مزایای زیاد این دسته از وسایل نقلیه طراحی های چندان جذاب و هیجان انگیزی نداشته و باب میل همه افراد نیستند. اما ب ام و موتورراد اخیرا یک اسکوتر کانسپت معرفی کرده که بسیار مدرن بوده و از طراحی بسیار گیرایی برخوردار است.

این اسکوتر زیبا که Concept Link نام گذاری شده، برداشت مهندسین ب ام و از یک اسکوتر آینده را نشان می دهد. بدنه کشیده افقی، استفاده از انواع خطوط، حجم پردازی ها و ترکیب هنرمندانه رنگ های تیره و روشن باعث شده تا کانسپت لینک چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود کند.

به دلیل ارتفاع کم، سوار شدن به کانسپت لینک هم از کنار و هم از پشت بسیار آسان است؛ صندلی نیز به صورت طولی قابل تنظیم بوده و راکب می تواند برای راحتی خود آن را به اندازه دلخواه جلو یا عقب ببرد. فضاسازی ها و تعبیه بخش های های مختلف در بدنه امکان حمل لوازم نسبتا زیاد را نیز به خوبی میسر می کند. با وجود دنده عقب جابجایی در محیط های تنگ و کوچک هم راحت تر از گذشته خواهد بود.

کانسپت لینک با بهره گیری از هوش مصنوعی پیشرفته عادت ها و تنظیمات راکب خود را همواره یاد گرفته و وی را به دنیای تکنولوژی متصل نگه می دارد. برای مثال این اسکوتر هوشمند با تقویم راکب یکپارچه شده و از مقاصد روزانه او مطلع می شود. در نتیجه توانایی این را دارد که راکب را از سریع ترین یا زیباترین مسیرها به محل های مورد نظر رسانده و حتی در طول مسیر مناسب ترین موزیک ها را برای وی پخش کند!

از آنجایی که تمرکز اصلی بر روی آسایش راکب و لذت بردن وی از تجربه سواری با این اسکوتر بوده، نشان دهنده های کلاسیک جای خود را به یک پروژکتور داده اند. کلیه اطلاعات لازم مثل سرعت، مسیریابی و میزان شارژ باتری بر روی شیشه قسمت جلویی کانسپت لینک بازتاب داده می شوند.

آقای ادگار هاینریش (Edgar Heinrich) سر طراح ب ام و موتورراد درباره مفهومی جدید خود گفته: "کانسپت لینک نمایانگر درک جدیدی از جابجایی های شهری است، این اسکوتر دنیای دیجیتال و دنیای آنالوگ را به هم متصل می کند و در آن تمرکز بر روی راکب و نیازهای وی در طول سفرها بوده است.

با توجه به ترکیب کارایی با دنیای دیجیتال، این اسکوتر هم نقش یک وسیله نقلیه و هم نقش یک ابزار ارتباطی را به طور همزمان ایفا می کند. برای من و کمپانی ب ام و، کانسپت لینک با استایل ساده اما سیال در زمان بیش از یک اسکوتر مفهومی بوده و در واقع سمبلی برای یک عصر جدید محسوب می شود."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی