ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان موفق به کشف گونه ای گوشتخوار از اسفنج دریایی شدند

هنوز بیش از صدها گونه جاندار ناشناخته در اعماق اقیانوس ها و دریاها زندگی می کنند که تاکنون انسان موفق به دیدار آنها نشده است. اما اخیراً گروهی از محققان کانادایی موفق شده اند گونه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

هنوز بیش از صدها گونه جاندار ناشناخته در اعماق اقیانوس ها و دریاها زندگی می کنند که تاکنون انسان موفق به دیدار آنها نشده است. اما اخیراً گروهی از محققان کانادایی موفق شده اند گونه زیستی تازه ای از اسفنج دریایی گوشتخوار را بیابند که در آب های آقیانوس اطلس شمالی زندگی می کند

بر اساس اعلام تیم تحقیقاتی مورد اشاره، اسفنج گوشتخوار مذکور، «Cladorhiza kenchingtonae» نام گرفته و دارای طولی در حدود 2 متر است.

این اسفنج در اقیانوس اطلس شمالی و در عمق 2900 متری کشف شده است

گفتنی است سطح رویی اسفنج مورد اشاره توسط «سوزن های قلاب مانند شیشه ای و در اندازه میکروسکوپیک» پوشیده شده که به آن سطحی همانند با «ولکرو» بخشیده است. لازم به ذکر است با وجود آنکه کشف مورد اشاره اخیراً گزارش شده اما اسفنج گوشتخوار در اصل در سال 2010 یافته شده است.

باید گفت که کم پیش می آید محققان برای کشف گونه های جدید به طور فعال سرمایه گذاری نمی کنند اما برخی اوقات که ابزارهای با قابلیت کنترل از راه دور به اعماق دریا فرستاده می شوند، جانداران تازه ای کشف کرده و از آنها نمونه برداری می کنند.

ناگفته نماند اسفنج دریایی «Cladorhiza kenchingtonae» که عمدتاً از زئوپلانکتون ها تغذیه می کند در عمق حدوداً 2,900 متری از سطح دریا یافته شده و بدین معناست که انسان ها هیچگاه حین شنا کردن در دریا با یکی از آنها مواجه نخواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی