ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات: 33 میلیون کاربر ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند

دفتر بررسی های معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً تازه ترین آمار و شاخص های مربوط به حوزه ارتباطات تا پایان سال 95 را منتشر کرده که روند توسعه بخش های مختلف ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

دفتر بررسی های معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً تازه ترین آمار و شاخص های مربوط به حوزه ارتباطات تا پایان سال 95 را منتشر کرده که روند توسعه بخش های مختلف را نسبت به سال 86 گزارش می کنند.

بر همین اساس آمار و ارقام مذکور نشان می دهند که تاکنون 55 هزار و 207 روستا دارای ارتباط هستند که نسبت به سال 94، نوید بخش رشدی 1.7 درصدی است. از طرف دیگر بررسی های انجام شده حاکی از آن بوده که در حال حاضر 49 هزار و 29 روستا از تلفن خانگی بهره مند هستند.

گفتنی است طبق آمار ارائه شده، ضریب نفوذ تلفن ثابت از سال 86 با 33.49 درصد به 38.54 درصد در پایان سال 95 رسیده است. همچنین برآوردها نشان می دهند که تا پایان سال گذشته، 154 میلیون و 398 هزار و 788 سیم کارت توسط اپراتورهای چهارگانه به متقاضیان واگذار شده اند که از این مقدار تنها حدود 70 میلیون فعال هستند.

بر همین اساس ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه در کشور برابر با 104.14 گزارش شده است. برای مقایسه باید اعلام کرد که شاخص مذکور در سال 86 برابر با 39.5 درصد بوده است.

همچنین آمار و ارقام مورد بحث حاکی از آن هستند که هم اکنون 33 میلیون و 246 هزار و 69 مشترک از اینترنت موبایل بهره می برند که در همین حین تعداد مشترکان اینترنت ADSL حدوداً 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک اعلام شده است.

اما میزان پهنای باند اینترنت بین الملل هم طی سال های اخیر با رشد قابل ملاحظه ای مواجه شده و از 6 گیگابیت بر ثانیه در سال 86 به بیش از 743 گیگابیت بر ثانیه در سال 95 رسیده است. علاوه بر آن ظرفیت اینترنت داخلی هم از این قاعده مستثنی نبوده و آمار و ارقام نشان دهنده آن است که ظرفیت IP طی سال های 86 تا 95، رشد قابل توجهی 21 هزار درصدی را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • kamran naseri
    kamran naseri | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    سال های ۸۸ و ۸۹ خب یادمه ، سرعت افتضاح بود یه آهنگ دانلود کردن یک ساعت وقت میخواست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی