ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا سامسونگ گلکسی نوت 8 واقعاً به دوربین دوگانه نیاز خواهد داشت؟

اکثر پرچمداران حال حاضر دنیای موبایل از دوربین های دوگانه برای ثبت تصاویر استفاده می کنند. شرکت هایی مانند اپل، ال جی و هوآوی به سمت تکنولوژی جدید رفته اند اما در این میان سامسونگ ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

اکثر پرچمداران حال حاضر دنیای موبایل از دوربین های دوگانه برای ثبت تصاویر استفاده می کنند. شرکت هایی مانند اپل، ال جی و هوآوی به سمت تکنولوژی جدید رفته اند اما در این میان سامسونگ به عنوان یکی از بزرگان صنعت، هنوز قدمی در این راستا بر نداشته است.

کمپانی کره ای در پرچمداران اخیر خود یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، از یک سنسور استفاده کرده و هنوز نمی توان با اطمینان راجع به فبلت بعدی این شرکت اظهار نظر کرد. اما آیا حضور ماژول دوربین دوگانه در گلکسی نوت 8 الزامی است؟ یا یک سنسور واحد قدرتمند هم می تواند انتظارات را برآورده کند؟

دوربین دوگانه امکاناتی مانند زوم اُپتیکال را برای کاربر فراهم می کند

از یک طرف، دوربین های دوگانه موجود در بازار، واقعاً در افزایش کیفیت و امکانات تصویربرداری مؤثر هستند. بعضی از این ماژول ها میدان دید را افزایش داده و بعضی نیز نورهای مختلف را برای ثبت تصاویر شفاف به دام می اندازند. حتی برخی از این دوربین ها توانایی زوم اُپتیکال را هم به کاربر می دهند.

از طرف دیگر دوربین های دوگانه در حال تبدیل شدن به استاندارد صنعت هستند و سامسونگ هم نمی تواند به راحتی از کنار این مسئله عبور کند. حقیقت این است که سنسورهای دوتایی، طیفی از امکانات را در اختیار سازنده و کاربر قرار می دهند که یک سنسور واحد به راحتی از پس آنها بر نخواهد آمد.

عرضه گلکسی اس 8 با یک دوربین در پنل پشتی و قرار دادن سنسور اثر انگشت در جای احتمالی دوربین دوم، موجب بهت و حیرت کاربران شد. اگر شرکت کره ای همچنان به بی تفاوتی در این زمینه ادامه دهد، رقبا فرصت را غنیمت شمرده و برای تصاحب سهم بازار بیشتر به میدان می آیند.

البته نباید فراموش کنیم که دوربین موبایل های سامسونگ همین حالا هم بسیار عالی عمل می کنند. شاید کلمه «عالی» حق مطلب را به خوبی ادا نکند چرا که فناوری تصویربرداری سامسونگ از زمان عرضه گلکسی اس 6 به این سو، در یک کلام خارق العاده بوده و حتی اپل را نیز برای باقی ماندن در عرصه رقابت، مجبور به استفاده از دوربین دوگانه کرده است.

سامسونگ صرفاً برای داشتن دستگاهی با دوربین دوگانه، چنین محصولی را عرضه نخواهد کرد

حال سؤال اینجاست که آیا کره ای ها هم برای افزایش توانایی رقابتی خود، مجبور به افزودن یک سنسور اضافی به پنل پشتی پرچمداران بعدی هستند؟ مسلماً این تغییر گلکسی نوت 8 را به یک دوربین تمام عیار تبدیل می کند؛ اما به نظر نمی رسد سامسونگ صرفاً برای عرضه دوربین دوگانه دست به چنین کاری بزند. اگر این شرکت بتواند همچنان با یک دوربین سلطه خود بر بازار دوربین های موبایل را ادامه دهد، قطعاً در هزینه ها صرفه جویی کرده و رقبا را مجبور به تلاش بیشتر خواهد کرد.

باید منتظر بود و دید با حضور رقبای قدرتمندی همچون HTC U11 در زمینه تصویربرداری، سامسونگ چگونه عمل کرده و چه تدابیری را برای تصاحب صدر جدول دوربین های موبایل می اندیشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • علیرضا محمدزاده
    علیرضا محمدزاده | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    سامسونگ هیچچیزش درست نبوده.اون از ترکیدن نوتش .اینم از دوربین داغون اس ۸.دوستان با پی ۱۰هوآوی مقایسه کردم که میگم.دوربین پی ده به مراتب بهتر از اس ۸ بود.اس ۸ حتی میشه گفت ضعیف تر از اس ۷ اج هست

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    کیفیت مهمه نه تعداد... البته دوربین دوگانه قطعا بهتره اما اگه به بلوغ برسه... بعضی وقتا اضافه شدن امکانات باعث گیج شدن دستگاه میشه
    چند تا گوشی که دوربین دوگانه داشتن رو تست کردم... خیلی موارد اذیتشون میکنه... مثلا کثیف بودن حتی یکی از اونها توی فکوس تاثیر میذاره... سرعت عکس برداری کند تر هست و پردازش های ثانویه برای ادغام تصویر حتی در خیلی از موارد پیش پا افتاده عکس رو از بین میبره
    برای همین باید قبل اومدن روی دستگاه کامل تست بشه

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۸ خرداد ۱۳۹۶

    hanoozam behtarin doorbin haye gooshi ha az lenz taki hastan mesl s8 ya u11 ya google pixel o sony xz premium

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی