ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابزار Arsenal با کمک هوش مصنوعی بهترین کادر عکاسی را انتخاب می کند [تماشا کنید]

تنظیمات فراوان و پیچیده دوربین های DSLR و بدون آینه ممکن است حتی برای عکاسان حرفه ای نیز گمراه کننده باشد. «رایان استاوت» برنامه نویس اهل مونتانا برای این مسئله چاره ای اندیشیده و دستگاهی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

تنظیمات فراوان و پیچیده دوربین های DSLR و بدون آینه ممکن است حتی برای عکاسان حرفه ای نیز گمراه کننده باشد. «رایان استاوت» برنامه نویس اهل مونتانا برای این مسئله چاره ای اندیشیده و دستگاهی به نام «Arsenal» را معرفی کرده است.

این ابزار در واقع یک ماژول الکترونیک است که به دوربین وصل شده و به کمک هوش مصنوعی، بهترین زاویه و تنظیمات را برای عکاسی از سوژه مورد نظر انتخاب می کند. آرسنال پس از اتصال به دوربین، از طریق اپلیکیشن اندروید یا iOS فعال شده و تصویر پیش روی لنز را ارزیابی می کند.

دستگاه مورد بحث ورودی دوربین را با دِیتا بیسی از هزاران عکس که تنظیمات معلومی دارند مقایسه کرده و تصاویر مشابه را پیدا می کند. در مرحله بعدی نرم افزار وارد عمل شده و بهترین تنظیمات ممکن را با توجه به نوع دوربین و لنز مشخص می نماید.

تنظیمات مربوطه در آخر با توجه به 18 فاکتور محیطی مختلف بهینه می شوند؛ به عنوان مثال اگر سوژه متحرکی در عکس وجود داشته باشد، آرسنال سرعت شاتر را پایین می آورد و یا اگر به عمق میدان بیشتری نیاز باشد، گشودگی دهانه لنز نیز افزایش خواهد یافت.

آرسنال امکان اعمال تنظیمات را از فاصله 30 متری فراهم می کند

البته عکاسان حرفه ای معمولاً ترجیح می دهند کنترل تنظیمات را خود به دست بگیرند که در این زمینه نیز ماژول آرسنال، امکان تغییر تنظیماتی مانند سرعت شاتر، گشودگی دهانه لنز و ISO، همراه با مشاهده تصویر زنده از طریق نمایشگر تلفن همراه، و در نهایت گرفتن عکس را از فاصله 30 متری فراهم می کند.

کاربران همچنین می توانند با استفاده از ابزار مذکور، عکس های مختلف از یک کادر را با هم ترکیب کرده و از این طریق، تصاویر HDR واقعی و عکس هایی با سوژه اصلی و پس زمینه شفاف تهیه کنند.

بنا به گفته طراح، آرسنال با هربار شارژ 6 ساعت کار می کند و با دوربین های کانن، نیکون، سونی و فوجی سازگار است. این پروژه در حال حاضر در «Kickstarter» حمایت مالی شده و علاقه مندان می توانند با پرداخت 150 دلار در تحقق آن سرمایه گذاری نموده و پس از تولید، یک نسخه از آن را دریافت کنند.

قیمت تخمینی نسخه تولید انبوه 250 دلار بوده و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آرسنال اوایل زمستان به دست مشتریان خواهد رسید. در ادامه توجه شما را به کلیپ تبلیغاتی این محصول جلب می کنیم:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۷ خرداد ۱۳۹۶

    جووون ارسنال ... دیشبم که قهرمان شدیم

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۷ خرداد ۱۳۹۶

    منچستر چی پس
    یا حتی چلسی
    ما رای ندادیم که آرسنال استفاده کنیم

مطالب پیشنهادی