ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش نور آبی نمایشگر در ویندوز 10 را با اپلیکیشن «f.lux» تجربه کنید

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، مایکروسافت در بروز رسانی Creators ویندوز 10 قابلیتی را به نام «نور شب» یا «Night Light» را ارائه کرد که طبق ادعاهای شنیده شده، می تواند به خوابی آسوده ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، مایکروسافت در بروز رسانی Creators ویندوز 10 قابلیتی را به نام «نور شب» یا «Night Light» را ارائه کرد که طبق ادعاهای شنیده شده، می تواند به خوابی آسوده تر در شب منجر شود.

ویژگی مذکور تقریباً به صورت بدون نقص عمل می کند اما تنها مشکلش این است که در عوض کاهش تدریجی نور آبی ساطع شده از نمایشگر دستگاه مجهز به سیستم عامل ویندوز 10، به صورت آنی این کار را انجام می دهد که برای برخی کاربران ناخوشایاند است.

افزایش میزان گرمی رنگ های نمایشگر در اپلیکیشن «f.lux» به صورت تدریجی صورت می گیرد

اما هم اکنون اپلیکیشنی با نام «f.lux» در ویندوز استور قرار گرفته و اخیراً به گزینه ای بسیار مناسب برای جایگزینی با «Night Light» مایکروسافت تبدیل شده است. دلیل آن هم به مشکل بیان شده در خلال استفاده از «نور شب» مایکروسافت باز می گردد، چرا که «f.lux» افزایش میزان گرمی رنگ های نمایشگر را به صورت تدریجی در طول زمان به ارمغان می آورد.

علاوه بر آن باید گفت «f.lux» قادر است با تسکبار ویندوز 10 هم یکپارچه شده و امکان کنترل سریع تنظیمات و فعالسازی/غیر فعالسازی برای یک ساعت را در اختیار کاربر قرار دهد.

گفتنی است اپلیکیشن کارآمد «f.lux» را می توانید هم اکنون از طریق ویندوز استور دریافت و نصب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    من تجربه استفاده از این نرم افزار رو برای ماها دارم و قبل از اینکه توی آپدیت Creators این امکان ارائه بشه از این نرم افزار روی پرو 4 ام استفاده میکردم.

    تنها بدی که این نرم افزار داره اینکه بعد از اعمال فیلتر بدون نور آبی کل کالیبره صفحه نمایش رو بهم میریزه و بعد از غیر فعال شدنش برای نمایش دقیق رنگ ها نیاز هست هر دفعه صفحه نمایش رو کالیبره کنید که خب اذیت میکنه.

    هرچند بنظر من اون مسئله تغییر گرمی رنگ در باره زمانی کم مشکلی نیست

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۷ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی منون. کاملا کاربردی و مورد نیاز بود.

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۷ خرداد ۱۳۹۶

    دوستانی که زیاد با کامپیوتر کار میکنن و چشماشون درد میگیره، اینو نصب کنن و 24 ساعت روی رنگ Halogen قرار بدنش. نور سفید متعادل کم میشه چشم خیلی کمتر میسوزه.

مطالب پیشنهادی