ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت های بزرگ در ۳ ماه اول ۲۰۱۷ حداقل ۳۴ استارتاپ هوش مصنوعی خریداری کرده اند

به گزارش موسسه تحقیقاتی CB Insights، شرکت های حوزه تکنولوژی در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی ۳۴ استارتاپ فعال در زمینه ی هوش مصنوعی را به تملک خود درآورده اند، رقمی که دو برابر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۰

به گزارش موسسه تحقیقاتی CB Insights، شرکت های حوزه تکنولوژی در سه ماهه ی اول سال جاری میلادی ۳۴ استارتاپ فعال در زمینه ی هوش مصنوعی را به تملک خود درآورده اند، رقمی که دو برابر بازه ی مشابه در سال ۲۰۱۶ به حساب می آید.

گوگل بیشترین تعداد استارتاپ هوش مصنوعی را به تملک خود درآورده است

گوگل از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۱۱ استارتاپ را در این زمینه خریداری کرده و مقام نخست را در اختیار دارد. پس از آن هم به ترتیب نام اپل، فیسبوک و اینتل به چشم می خورند، موضوعی که نشان می دهد پیشبینی ها در مورد موج سهمگین هوش مصنوعی در آینده ی نزدیک، صحیح هستند.

البته به دلیل رقابت شدید شرکت ها معمولاً از ارائه ی توضیح در این زمینه خودداری می کنند و تاکنون جزئیات اندکی به بیرون درز کرده است، از جمله اینکه می دانیم اپل اخیرا استارتاپی به نام Lattice Data که روی داده های بدون ساختار کار می کند را به تملک خود در آورده است.

در سه ماهه ی اول ۲۰۱۷ حتی شاهد بودیم که خودروسازی فورد هم رقم ۱ میلیارد دلار در Argo AI سرمایه گذاری کرد، شرکتی که از مهندسین سابق بخش اتومبیل های خودران گوگل و کارمندان پیشین اوبر تشکیل شده است.

بر همین اساس می توان گفت در آینده هوش مصنوعی صرفاً به حوزه ی کامپیوتر و ابزارهایی مثل تلفن های هوشمند اختصاص ندارد و هرجایی یافت می شود، از بخش سلامت گرفته تا صنایع سنگین.

برای مثال یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ی سلامت می تواند این باشد که ابزار کامپیوتری به جای دکتر سوابق سلامتی کاربر را برای تشخیص موارد مورد نظر بررسی نماید، یعنی همان هدفی که استارتاپ Forward تلاش می کند محقق نماید.

استارتاپ های کوچک برای کار روی هوش مصنوعی از غول های بزرگ مناسب تر هستند

Adrian Aoun مدیر استارتاپ فوروارد که پیشتر برای گوگل کار می کرده می گوید: «اگر به طور کلی بخواهید روی بهبود هوش مصنوعی فعلی کار کنید، شرکت های بزرگ جای بهتری برای کار کردن هستند، اما برای انجام آزمون و خطا و یافتن کاربردهای جدید هوش مصنوعی، بهتر است از شرکت های بزرگ استقلال داشته باشید».

Matt McIlwain یکی از مقامات گروه سرمایه گذاری مادرونا در همین زمینه می گوید: «شرکت های بزرگ با خرید استارتاپ ها می خواهند به جای اینکه خودشان مستقیماً وارد عمل شوند، یافتن راه اضافه کردن قابلیت های هوش مصنوعی به محصولاتشان را بر عهده ی استارتاپ های کاربلد و متخصص قرار دهند».

جالب اینکه اگر به جای استخدام در شرکت های بزرگ و دنبال کردن سیاست های آنها به دنبال فعالیت مستقل باشید، توجه شرکت های بزرگ را هم بیشتر به خود جلب خواهید کرد، مثل Matthew Zeiler مدیر Clarifai که می گوید از زمان تاسیس این استارتاپ در سال ۲۰۱۳ تاکنون بارها شرکت های بزرگ برای جلب همکاری وی تلاش کرده اند.

مدیر استارتاپ Clarifai که تاکنون همکاری هایی هم با شرکت های Unilever و Trivago در زمینه ی هوش مصنوعی داشته است می گوید: «شرکتی مثل گوگل آنقدر بزرگ است که تقریباً در تمام حوزه ها دستی دارد، به نظر شما چنین شرکتی برای تمرکز روی هوش مصنوعی مناسب تر است یا همکاری با شرکت هایی که روی یک زمینه ی خاص کار می کنند؟».

علاوه بر این شرکت های بزرگ به آکادمیک بودن سابقه ی نیروهای استخدامی خود توجه زیادی دارند، در حالی که بسیاری اوقات یک نیروی غیر آکادمیک بسیار بهتر می تواند نتیجه ی موفقی به ثمر برساند.

Vic Gundotra در تایید این موضوع به کارمندانی اشاره می کند که در شرکت AliveCor استخدام کرده است. این شرکت دستگاه سنجش ضربان قلب قابل حمل مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می کند و به گفته ی مدیرش کارکنانی دارد که برای ساخت ابزاری برای نجات جان اعضای خانواده ی خود به این حوزه وارد شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی