ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تاثیر بازی های ویدیویی روی علاقه مند ساختن مردم به تاریخ چقدر است؟

آخرین نسخه سری کال آو دیوتی که مربوط به جنگ جهانی دوم بود، یعنی World at War، نتوانست رضایت منتقدان را به طور کامل به دست آورد اما روایت تاریخی مسائل، در سطح مناسبی قرار ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

آخرین نسخه سری کال آو دیوتی که مربوط به جنگ جهانی دوم بود، یعنی World at War، نتوانست رضایت منتقدان را به طور کامل به دست آورد اما روایت تاریخی مسائل، در سطح مناسبی قرار داشت. هر چند اشباع بازار از عناوین شوتر جنگ جهانی دوم، در نهایت منجر به تغییر رویه بازی هایی همچون کال آو دیوتی شد.

سوال این جا است که آیا بازی های ویدیویی با مضمون تاریخی، می توانند در جذب مردم نسبت به اتفاقات آن دوران تاثیر گذار باشند یا خیر. استودیو Sledgehammer Games تمام تلاشش را می کند تا کال آو دیوتی: جنگ جهانی دوم یک راوی واقع گرا باشد

یکی از تاریخ دانان اعتقاد دارد که جدیدترین نسخه این سری محبوب می تواند تصویر دقیقی از جنگ جهانی دوم به نمایش بگذارد و مردم را به این برهه از تاریخ جذب کند.

مارتین مورگان، که دو کتاب درباره این جنگ نوشته و با 2000 سرباز مصاحبه کرده، در حال حاضر مشاور تاریخی استودیو Sledgehammer Games است. در مصاحبه ای با سایت EDGE، او توضیح داد که کال آو دیوتی: جنگ جهانی دوم در علاقه مند کردن مردم به تاریخ بسیار تاثیرگذار خواهد بود. او توضیح داد:

میراث به جا مانده از این نبرد نه چندان قدیمی، در حال از بین رفته است. همین هفته اخیر، سه نفر از بازماندگان جنگ فوت کردند. متاسفانه این اتفاق هر هفته رخ می دهد.

من دو کتاب درباره جنگ جهانی دوم نوشته ام. هیچ کس آن را نخواند. در دنیایی زندگی می کنیم که مردم علاقه کمتری به خواندن نشان می دهند. چه چیزی قرار است جایگزین آن شود؟ پروژه هایی همچون بازی کال آو دیوتی: جنگ جهانی دوم، علاوه بر داشتن المان های احساسی نوعی آموزش نیز به حساب می آیند. روایت تاریخ به جذاب ترین شکل، منجر به بیشترین گیرایی از طرف بازیکن خواهد شد.

من این حس را دارم که این بازی قرار است بسیار تاثیرگذار باشد؛ شاید بزرگ ترین اتفاقی که می توانست برای بازگویی این جنگ رخ دهد. نمی خواهم بی دلیل از استودیو Sledgehammer Games طرفداری کنم زیرا تقریباً همه ما اعتقاد داریم کال آو دیوتی: جنگ جهانی دوم یک عنوان بسیار بزرگ و محبوب خواهد شد.

فیلم هایی همچون Band of Brothers و یا Saving Private Ryan، که برپایه وقایع جنگ جهانی دوم ساخته شدند، موقعی انتشار پیدا کردند که هیچ شبکه اجتماعی وجود نداشت. حال قضیه به شدت فرق می کند.

مهم ترین مسئله برای داستان جدیدترین نسخه کال آو دیوتی، پرداخت به تمام جوانب جنگ است. برای اینکه سازندگان بتوانند از پس این عمل به خوبی برآیند، باید دست از روایت های عناوین قدیمی جنگ جهانی دوم بردارند و شیوه جدیدی را در پیش بگیرند.

کال آو دیوتی: جنگ جهانی دوم برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، اکس باکس وان و کامپیوترهای خانگی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید حنیفی
    سعید حنیفی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    خوشم میاد کالاف همه بازیاشو واسه pc هم میزنه. مثل استدیو ندرالم نامرد نیست که injustice2 رو فقط واسه کنسول زد. اونم یحتمل مثل شماره یکش یکی دو سال بعد یا شایدم بیشتز واسه pc منتشر کنه

    • وحید
      وحید | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

      کالاف ۳ بود فکر کنم که برا پی سی نیومد

مطالب پیشنهادی