ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیابی به نرخ موفقیت 94 درصدی توسط راکت های فالکون 9 اسپیس اکس

اسپیس اکس کمپانی تحت رهبری ایلان ماسک، 34 مرتبه در هفت سال گذشته اقدام به پرتاب موشک های فالکون 9 خود به سمت فضا کرده که از این تعداد تنها دو مرتبه با شکست کامل ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

اسپیس اکس کمپانی تحت رهبری ایلان ماسک، 34 مرتبه در هفت سال گذشته اقدام به پرتاب موشک های فالکون 9 خود به سمت فضا کرده که از این تعداد تنها دو مرتبه با شکست کامل مواجه شده است.

این بدان معناست که شرکت مورد اشاره موفق شده با نرخ موفقیت 94 درصدی، راکت های فالکون 9 خود را مورد آزمایش قرار دهد. این رقم از آن جهت اهمیت دارد که هر پرتابی که به شکست منجر شود، صدها میلیون دلار از سرمایه اسپیس اکس را به دود تبدیل خواهد کرد.

در هفت سال گذشته، از 34 مأموریت انجام گرفته توسط اسپیس اکس، تنها دو مورد آنها با شکست مواجه شده است

مسلماً هیچ شرکتی تمایل به هدر دادن سرمایه خود نداشته و اسپیس اکس هم از این قاعده مستثنی نیست. این موضوع زمانی پر رنگ تر می شود که بدانید یکی از اهداف اصلی کمپانی مذکور تولید راکت های چند بار مصرف است تا بتواند از این طریق، هزینه های پرتاب موشک به فضا را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

اما باید گفت که در حال حاضر اسپیس اکس به ریتم مورد نظر خود برای ارسال موشک به فضا دست یافته و هر دو تا سه هفته یک آزمایش را با موفقیت پشت سر می گذارد. آخرین راکت پرتاب شده آنها هم که ثقیل ترین ماهواره این شرکت را با خود حمل می کرد، در اواخر اردیبهشت ماه با موفقیت راهی فضا شد.

گفتنی است کمپانی تحت رهبری ایلان ماسک از آغاز سال جاری میلادی تاکنون پنج موشک را به فضا پرتاب کرده و در وبسایت آنها نیز بیش از پنجاه مأموریت به چشم می خورد که احتمالاً در سال های آتی کلید خواهند خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    موفقیتش در سالم نشوندن راکت ها روی زمین چقدره؟

مطالب پیشنهادی