ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ظاهر آمریکایی، مهندسی آلمانی؛ ژرمن ها فورد موستانگ را تا مرز جنون تقویت کردند

فورد موستانگ نمادی از خودروهای عضلانی و یکی از پرطرفدارترین اتومبیل های آمریکایی است. با وجود محبوبیت بالا در سراسر جهان، اروپایی ها در 50 سال گذشته از داشتن این خودرو محروم بودند تا اینکه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

فورد موستانگ نمادی از خودروهای عضلانی و یکی از پرطرفدارترین اتومبیل های آمریکایی است. با وجود محبوبیت بالا در سراسر جهان، اروپایی ها در 50 سال گذشته از داشتن این خودرو محروم بودند تا اینکه با معرفی نسل فعلی، اسب وحشی سرانجام به قاره سبز نیز راه یافت و توانست در همان بدو ورود عنوان پرفروش ترین خودروی اسپورت اروپا را از آن خود کند.

موستانگ نسل ششم با سه پیشرانه ارائه شده که عبارتند از موتور اکوبوست 2.3 لیتری چهار سیلندر توربو، موتور 3.7 لیتری V6 و نمونه 5 لیتری V8 که بسیار مورد علاقه تیونرها است.

به تازگی تیونر آلمانی Schropp به سراغ موستانگ V8 رفته و با دستیابی به ارقام خیره کننده خبرساز شده است. پکیج این کمپانی برای اسب وحشی آمریکایی شامل ارتقای توانمندی های موتور در دو مرحله می شود.

در صورت سفارش پکیج اول که SF600 نام دارد، یک سوپرشارژر بزرگ به موتور اضافه شده و با برنامه ریزی مجدد ECU خروجی آن از 435 به 600 اسب بخار افزایش می یابد. این رقم بیشتر از خروجی شلبی GT350R با 526 اسب بخار قدرت است.

چنانچه به هر دلیلی مشتریان این قدرت را ناکافی بدانند، می توانند به سراغ پکیج دوم با نام SF600R بروند. با انتخاب این پکیج مهندسین آلمانی دست به کار شده و تغییرات بسیار زیادی در قسمت های مختلف موتور خودرو اعمال می کنند.

نتیجه اینکه پکیج SF600R خروجی موتور را تا 807 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور ارتقا می دهد که این میزان بسیار بیشتر از شلبی سوپر اسنیک (قدرتمندترین نسخه موستانگ) است.

به منظور کنترل و مقاومت در برابر این نیروی عظیم بخش های مختلف سیستم انتقال قدرت از جمله میل کاردان با نمونه های جدید تعویض شده اند. بهینه سازی سیستم تعلیق بخش دیگری از تغییرات پکیج SF600R است.

بدیهی است که چنین موستانگ خاصی باید از لحاظ ظاهری نیز کاملا متمایز باشد. به همین جهت بدنه آن با ترکیب رنگ های سفید، سبز و خاکستری به شکلی کاملا هیجان انگیز رنگ آمیزی شده است.

علاوه بر این اسپلیترهای فیبرکربنی، باله غول پیکر عقب، رینگ های 21 اینچی و خروجی های بسیار بزرگ اگزوز برخی از ویژگی های ظاهری این پروژه هیجان انگیز هستند.

اگر چه تیونر آلمانی Schropp جزییاتی درباره شتاب یا سرعت دست پرورده جدید خود منتشر نکرده، اما می توان آن را رقیبی برای بسیار از اتومبیل های اسپورت و حتی سوپر اسپورت محسوب کرد. شاید در این بین رقیب اصلی داج چلنجر Demon باشد که از لحاظ خروجی موتور بسیار مشابه هم هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • 007
    007 | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    دیدید می نوشتم آلمان میگفتید اشتباه نوشتم میگفتید المان درسته دیدید آلمان درسته

  • 007
    007 | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    چرا تایید نمیکنی

  • 007
    007 | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    دیدید من می نوشتم آلمان همه مسخره میکردن اشتباه نوشتم میگفتید المان درسته دیدید آلمان درسته بی سوادها

  • hadi shahabi
    hadi shahabi | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    البته به شخصه چلنجر دیمن بیشتر ترجیح میدم .نظر شخصی✋

  • Parsa MSH
    Parsa MSH | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    دیمن یه چیز دیگست محز اطلاعتون دیمن اگه تمام قطعات اضافی که داره روش نصب شه ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت داره یعنی اندازه بوگاتی شیرون پس موس تنگ رو خواهشا با دیمن مقایسه نکنید

مطالب پیشنهادی