ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل: پردازنده های نسل هشتم ما از نسل قبلی سی درصد سریع تر هستند

اگر ادعای اینتل صحت داشته باشد، پردازنده های نسل هشتم این کمپانی به راحتی نسل قبلی خود را مغلوب می کنند و این بهانه خوبیست تا علاقه مندان به پلتفرم پی سی به ارتقای سی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

اگر ادعای اینتل صحت داشته باشد، پردازنده های نسل هشتم این کمپانی به راحتی نسل قبلی خود را مغلوب می کنند و این بهانه خوبیست تا علاقه مندان به پلتفرم پی سی به ارتقای سی پی یو خود اقدام نمایند.

در جریان نمایشگاه Computex 2017 و نطق اصلی اینتل، پردازنده های مورد انتظار X-Series بیش از سایر محصولات مورد توجه رسانه ها و شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفتند، اما آن ها تنها محصولات مرتبط با پردازنده ها نبودند که اینتل از آن ها رونمایی کرد. گرگوری برایانت، مدیر بخش Client Computing Group اینتل طی کنفرانس اعلام کرد که پردازنده های نسل هشتم این شرکت نیز در راه هستند.

مطابق تست های انجام گرفته، پردازنده های نسل جدید اینتل 30 درصد از نسل پیشین سریع تر بوده اند

آقای برایانت اعلام کرد که مطابق تست های انجام گرفته، پردازنده های نسل جدید اینتل 30 درصد از نسل پیشین سریع تر بوده اند. به گفته اینتل مبنای این ادعا مقایسه یکی از پردازنده های نسل هشتم با پردازنده Core i5-7500U در بنچمارک سال 2014 سیسمارک بوده است. به نظر می رسد که اینتل در نسل جدید پردازنده های خود توانسته که سرعت کلاک را به میزان قابل توجهی افزایش بدهد.

حداکثر سرعت کلاک برای پردازنده Core i5-7500U رقم 3.5 گیگاهرتز عنوان شده، این در حالیست که برای چیپ نسل هشتم اینتل این مقدار به 4 گیگاهرتز می رسد. اینتل می گوید که رسیدن به این پرفورمنس با هفت درصد خطا همراه خواهد بود.

شایان ذکر است که افزایش 30 درصدی سرعت برای پردازنده های نسل هشتم خیال اینتل در بازار پردازنده ها را کمی راحت کرده، چرا که همچنان پردازنده هایش از نظر عملکرد هر هسته سریع تر از پردازنده های رایزن AMD عمل می کنند. مورد بعد این که طی سال های اخیر، روند پیشرفت پردازنده های اینتل کمی ملال آور شده بود و در نسل های اخیر نهایتا شاهد پیشرفت 10 الی 15 درصدی بودیم، اما حالا و با پیشرفت 30 درصدی احتمالا اوضاع دچار تغییر خواهد شد.

اینتل هنوز از زمان عرضه پردازنده های نسل هشتم خود به بازار صحبتی به میان نیاورده، و مشخص نیست که اول از همه کدام خانواده از پردازنده هایش به نسل هشتم ارتقاء پیدا می کنند. در هر صورت برای دریافت اطلاعات بیشتر باید کمی منتظر بمانیم و همچنین ببینیم که واکنش AMD به این موضوع چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alireza_asol
    alireza_asol | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    اینتل از این حرفا زیاد میزنه! آخرم میبینی 0.1 گیگاهرتز اور میکنه میگه بفرمایید cpu جدید

  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۹ خرداد ۱۳۹۶

    خب از اونجایی که کیبی لیک نسبت به اسکای لیک بین 7 تا 12 درصد بهبود عملکرد داشت ، وقتی نسل 8 از نسل 7 30 درصد قوی تر باشه برای افرادی مثل من این فوق العاده است.

    به شخصه به دلیل نبود تغییر چندان در پرو جدید به ویژه در ضمینه پردازشی حاضر به عوض کردن دستگاهم با مدل جدید نیستم ولی این تغییر نوید یک تفاوت بزرگ رو در نسل بعدی پرو میده.

    بی صبرانه منتظرم برای یک سال نیم دیگه

مطالب پیشنهادی