ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان پرداخت مستقیم مشترکان ایرانسل در کافه‌بازار متوقف شد

بهمن ماه سال گذشته بود که کافه بازار و ایرانسل طی توافقی اعلام کردند که امکان خرید مستقیم از کافه بازار با استفاده از شارژ ایرانسل برای کاربران فراهم گشته است. این توافق امکان خریدی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

بهمن ماه سال گذشته بود که کافه بازار و ایرانسل طی توافقی اعلام کردند که امکان خرید مستقیم از کافه بازار با استفاده از شارژ ایرانسل برای کاربران فراهم گشته است. این توافق امکان خریدی آسان و امن را برای کاربران ممکن می کرد و قدی مثبت در راستای حمایت از اپلیکیشن های ایرانی به شمار می رفت.

اما اکنون و پس از گذشت ۴ ماه، روابط عمومی کافه بازار اعلام کرده است که این همکاری متوقف گشته است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«شرکت ایرانسل پس از یک بازهٔ ۴ ماهه، امکان خرید مستقیم برنامه‌ها در کافه‌بازار را برای مشترکان خود غیرفعال کرد.

پرداخت مستقیم از اعتبار سیم‌کارت، سبب ساده‌ترشدن فرایند خرید برنامه‌ها، خریدهای درون‌برنامه‌ای و نیز بهبود سرویس اشتراک و تمدید خودکار آن می‌شود و به رونق فضای تولید محتوای دیجیتال و رشد توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

کافه‌بازار از بهمن‌ماه سال ۹۵، با همین هدف و با تقبل هزینه‌های فعال‌سازی و اجرای این سرویس، امکان خرید با شارژ ایرانسل را برای مشترکان این اپراتور فراهم کرد و با حمایت از توسعه‌دهندگان داخلی و عدم کاهش درصد سهم آنان از فروش برنامه‌ها، سهم این اپراتور را نیز از سهم خود می‌پرداخت.

بدون تردید، سلب امکان پرداخت مستقیم برای کاربران، بر تولید محتوای داخلی و رونق کسب‌و‌کار سازندگان برنامه و بازی موبایلی اثر منفی خواهد داشت.

کافه‌بازار با تکیه بر توانمندی توسعه‌دهندگان خلاق ایرانی، همچنان خواهد کوشید به پویایی این صنعت و تولید محتوای غنی و بومی کمک کند.»

در شرایطی که هیچ یک از طرفین در رابطه با دلیل این قطع همکاری اظهار نظری نکرده اند، نگاهی به توییتر امین امیرشریفی (مدیرعامل جدید کافه بازار)، ریشه بروز اختلاف بین دو مجموعه را حذف اپلیکیشن لنز ایرانسل از کافه بازار نشان می دهد:

فارغ از اینکه دلیل این اختلاف چه بوده است، عدم تعامل دو مجموعه بر سر چنین موضوعی که می توانست منجر به رونق تولید اپلیکیشن های داخلی باشد، موضوعی غیرقابل پذیرش است که در نهایت دود آن به چشم کاربران و توسعه دهندگان خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • hojat72elect
    hojat72elect | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    من یکی که کار کردن با گوگل پلی رو به سر و کله زدن با کافه بازار و مایکت و ... ترجیح می دم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی