ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکتی در کره شمالی از تبلت جدید خود به نام آیپد رونمایی کرد

Ryonghung شرکتی است که در صنعت تکنولوژی کره شمالی فعالیت می کند و به تازگی از تبلت تازه خود رونمایی کرده است. این محصول با ظاهرش عجیبش بسیار شبیه به دیگر کامپیوترهای تولیدی شرکت مذکور به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

Ryonghung شرکتی است که در صنعت تکنولوژی کره شمالی فعالیت می کند و به تازگی از تبلت تازه خود رونمایی کرده است. این محصول با ظاهرش عجیبش بسیار شبیه به دیگر کامپیوترهای تولیدی شرکت مذکور به نظر می رسد و تنها وجه تمایز آن شاید یک چیز باشد: نامش.

این تبلت آیپد نام دارد!

آیپد جدید آنطور که شرکت سازنده اش اعلام کرده به امکاناتی نظیر چیپست چهار هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز، یک گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، درگاه کابل HDMi، کیبورد و توانمندی های مختلف برای «اتصال به شبکه» مجهز شده است.

البته که این امکانات ابدا هیجان انگیز نیستند و به جدیدترین آیپد تولیدی اپل نزدیک هم نمی شوند با این همه، می توان آن را مشابه به محصولات مبتنی بر اندرویدی دانست که در سال 2013 میلادی در برخی فروشگاه های کره شمالی یافت شدند، منتها با این نکته که نام یکی از گجت های پرطرفدار اکوسیستم رقیب اندروید را یدک می کشد.

اولین بار نیست که کره شمالی یکی از نام های تجاری متعلق به اپل را سرقت می کند

در نظر داشته باشید اولین بار نیست که یکی از نام های تجاری متعلق به اپل از سوی کره شمالی به سرقت می رود. دو سال پیش بود که یک کامپیوتر رومیزی با شکل و شمایلی نزدیک به آیمک اپل در یکی از نمایشگاه های پیونگیانگ رویت شد.

در همان دوران کره شمالی نسخه ای عینا کپی شده از OS X اپل را با نام Red Star 3.0 منتشر کرد که حتی می توانست نسخه ای از ویندوز را همراه با وال پیپرهای نظامی اجرا نماید.

در هر صورت هنوز مشخص نیست که آیپد شرکت Ryonghung از چه سیستم عاملی بهره می گیرد اما به هر حال برای خود یک سیستم عامل دارد و آنطور که شرکت سازنده در یکی از تبلیغاتش مدعی شده، بسیار هم در میان مشتریانش محبوب است.

براساس اعلام Ryonghung قابلیت های متعددی نظیر خواندن منابع متعدد از اطلاعات دیجیتالی، انجام امور اداری و مستندسازی دارد و بالغ بر 40 اپلیکیشن برای آن طراحی شده است.

طبق اطلاعات مندرج در پوسترهای تبلیغاتی چاپ شده برای این محصول، اپلیکیشن های طراحی شده برای آیپد، از طریق کارت های حافظه اس دی قابل دریافت خواهند بود و مواردی نظیر برنامه های کشاورزی و اپلیکیشنی به نام Good Doctor 3.0 را شامل می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • مسعود منفردی
    مسعود منفردی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    هر وقت احساس بدبختی و بیچارگی کردیم باید یاد کره شمالی بیفتیم و خوشحال باشیم در اونجا بدنیا نیومده ایم

  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    باز کشور محدود داره سیستم عامل میسازه و تبلتو کامپیوتر.. ایران حتی اسم چینیارو به اسم محصول ملی میفروشه هیچیش ایرانی نیست حتی مدار تغذیه هم طراحی نمیکنن همه از چین ساخته یافته به اسم دیمو. جی ال ایکس و... وارد میشه و اینجا اسمبل میکنن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی