ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی مایکروسافت و کوالکام از کامپیوترهای «همیشه متصل» مجهز به اسنپدراگون 835

مایکروسافت که در ماه گذشته پر کار ظاهر شد و از تبلت ها و محصولات تازه خود رونمایی کرد، امروز هم به نمایشگاه کامپیوتکس آمده تا آخرین دستاوردهای خود را به جهانیان معرفی کند. در ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

مایکروسافت که در ماه گذشته پر کار ظاهر شد و از تبلت ها و محصولات تازه خود رونمایی کرد، امروز هم به نمایشگاه کامپیوتکس آمده تا آخرین دستاوردهای خود را به جهانیان معرفی کند. در همین حین غول نرم افزاری رده اول دنیا، اطلاعات تازه ای در مورد کامپیوترهای ویندوز 10 مبتنی بر معماری ARM در اختیار علاقه مندان قرار داد.

گفتنی است در خلال رویداد مذکور مایکروسافت اعلام کرد که ایسوس، اچ پی و لنوو نخستین کمپانی هایی خواهند بود که «کامپیوترهای شخصی قابل حمل» مبتنی بر تازه ترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 را توسعه و تولید خواهند کرد. همچنین مایکروسافت و کوالکام برای دستگاه های مذکور، عنوان «همیشه متصل» (Always Connected) را در نظر گرفته اند.

اچ پی، لنوو و ایسوس نخستین کمپانی هایی هستند که کامپیوترهای ویندوز 10 مبتنی بر معماری ARM را تولید می کنند

لازم به ذکر است کوالکام در مورد محصولات مذکور مدعی شده که طول عمر باتری آنها نسبت به محصولات مبتنی بر معماری x86، حدوداً 50 درصد بیشتر خواهد بود و زمان آماده به کار (Standby) هم بهبودی پنج برابری را تجربه خواهد کرد. علاوه بر آن قابلیت آماده به کار متصل، این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که دستگاه های مذکور حتی در زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرند هم اتصال خود به اینترنت را حفظ خواهند کرد.

با این حساب اهالی ردموند تا این لحظه تنها موفق به متقاعد ساختن سه شرکت مورد اشاره شده اند اما انتظار می رود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد این کمپانی ها افزایش پیدا کند. بد نیست بدانید که مایکروسافت پنج سال پیش و به هنگام عرضه ویندوز RT موفق شده بود کمپانی های ایسوس، دل، لنوو و سامسونگ را با خود همراه کند.

لازم به ذکر است هنوز مایکروسافت و کوالکام به تاریخ عرضه محصولات تولید شده توسط ایسوس، اچی پی و لنوو اشاره ای نکرده اما طبق اطلاعاتی که «Steve Mollenkopf» مدیر عامل کوالکام در اختیار علاقه مندان قرار داده، می بایست در فصل چهارم سال جاری میلادی منتظر ورود این محصولات به بازار باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • salemi
    salemi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    پس به زودی موبایل هایی که ویندوز ده روشون نصب هست هم وارد بازار میشن! خیلی خوبه واقعا من که حتما حتما خریداری میکنم

    • saeed ......
      saeed ...... | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

      داداش من مشکل ویندوز موبایل نرم افزاره نه نسخه و مدل ویندوزش. الان چند تا نرم افزار و بازی پلت فرم آندروید برای win32 هست؟ به فرض رو گوشیت فتوشاپ و اتوکد ران کنی که چی؟!؟

      • salemi
        salemi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

        داداش من خودم ویندوز موبایل داشتم اره نرم افزاراش کمه ولی منظورم از این کامنت ویندوز دسکتاپ بود که روی گوشی اجرا میشه ! واست میشه کامپزوتر شخصی جیبی

مطالب پیشنهادی