ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گزارش بازدید از مرکز خدمات پس از فروش ایرتویا؛ تلاش مداوم برای جلب رضایت مشتریان

در میان شرکت های فعال در زمینه واردات خودرو به ایران، ایرتویا یکی از قدیمی ترین مجموعه ها به حساب می آید. این شرکت همواره در فراز و نشیب های شرایط اقتصادی و سیاسی، ضمن ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

در میان شرکت های فعال در زمینه واردات خودرو به ایران، ایرتویا یکی از قدیمی ترین مجموعه ها به حساب می آید. این شرکت همواره در فراز و نشیب های شرایط اقتصادی و سیاسی، ضمن حفظ ارتباط خود با کمپانی مادر (تویوتا) مسئولیت ارائه خدمات به خودروهای تویوتا را نیز بر عهده داشت است.

ایرتویا طی سال 95 به لطف بهبود شرایط اقتصادی و مناسبت های سیاسی و تغییرات قوانین مربوط به اعمال محدودیت در زمینه واردات خودروهای متفرقه، موفق به افزایش سهم خود در بازار خودروهای وارداتی شده است و بنا به گفته مسئولین امر حالا بیش از 80 درصد از واردات خودروهای تویوتا (شامل مدل های لکسوس) توسط این شرکت انجام می شود و سهم بازار خودروهای وارداتی غیر شرکتی و متفرقه که بعضا به منطبق بر استانداردهای تویوتا نیز نبودند به شکل چشمگیری کوچک شده است.

از سوی دیگر، ایرتویا طی سالیان اخیر همواره در زمینه کسب رضایت مندی مشتریان موفق به کسب رتبه برتر شده است و از این رو مدیران این شرکت، خود را پرچمدار ارائه خدمات پس از فروش منطبق با استاندارد های جهانی در ایران می دانند.

در همین راستا روز گذشته برنامه ای برای آشنایی با نمایندگی مرکزی خدمات پس از فروش ایرتویا واقع در ابتدای خیابان دماوند تهران برای خبرنگاران ترتیب داده شده بود که در نوع خود جالب توجه به نظر می رسید.

ایرتویا براساس متد های جهانی تویوتا، قطعات مورد نیاز خودروهای خود را در قالب سه گروه پر مصرف، کم مصرف و دسته ای در حد واسط این دو طبقه بندی می کند و براساس آمارهای موجود در حدود 88 درصد از قطعات یدکی را در انبارهای خود موجود کرده است، اما در موارد خاص نیز قادر به تامین قطعات یدکی غیر موجود ظرف مدت زمانی کمتر از 15 روز خواهد بود.

آموزش گسترده نیروهای متخصص برای آشنایی با تکنولوژی خودروهای هیبریدی حتی قبل از عرضه سری نخست این محصولات (لکسوس CT200h) به بازار آغاز شده است و حالا ایرتویا قادر به تامین قطعات، سرویس و نگهدای و تعمیرات خودروهای هیبریدی خود (تویوتا پریوس، تویوتا کمری هیبرید و لکسوس nx 300h) در تمامی کلان شهر های ایران است.

با این وجود آموزش نیروهای خدمات پس از فروش، برگزاری دوره های آشنایی با تکنولوژی های ویژه برای نیروهای امدادی (نظیر آتش نشانان) و همکاری با دانشگاه خواجه نصیر در راستای انجام پروژه های علمی و تحقیقای با محوریت تکنولوژی هیبریدی توسط ایرتویا دنبال می شود و تمهیدات ویژه ای نیز برای تامین قطعات سریع این سری از خودروها اندیشیده شده است.

ارائه گارانتی 7 سال برای تعویض باتری، در کنار گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر برای تمام اجزای خودرو و سرویس های دوره ای رایگان برای 2 سال یا 40 هزار کیلومتر از جمله دیگر خدماتی است که به شکل ویژه توسط ایرتویا برای خودروهای هیبریدی خریداری شده از این شرکت در نظر گرفته شده است.

در کنار این موارد می توان نمایندگی مرکزی ایرتویا را با توجه به داشتن امکانات کامل برای تعمیرات خودروهای روز تویوتا، یکی از مجهزترین مراکز خدماتی در میان شرکت های فعال در زمینه خودروهای وارداتی در ایران عنوان کرد.

برای مثال دستگاه های جوشکاری ویژه موجود در این مجموعه، منطبق بر استانداردهای تویوتا انتخاب شده اند و از این رو امکان تعویض و تعمیر قطعات بدنه و شاسی خودرو با رعایت استاندارد تویوتا و حفظ استحکام و مشخصات متالوژی ورق های مورد استفاده در بدنه خودرو وجود دارد.

همچنین ایرتویا در راستای جلب رضایت مشتریان علاوه بر خدمات رایج معمول نظیر سرویس های دوره ای، رفع موارد مربوط به فراخوان های جهانی، تعویض و تعمیر اجزای فنی یا ظاهری، امکان اخذ آنلاین معاینه فنی را نیز تدارک دیده است که بدین وسیله خریداران تویوتا پس از مراجعه به تعمیرگاه از رفتن به مراکز معاینه فنی بی نیاز می شوند.

به هر روی تویوتا با تاکید بر دوام و قابلیت اعتماد خودروهای تولیدی خود، بر روی ارائه خدمات پس از فروش استاندارد و بی نقص نیز تاکید فراوانی دارد و به نظر می رسد که ایرتویا نیز به نسبت سایر شرکت های وارد کننده خودرو، با جدیت بیشتری در این زمینه گام بر می دارد، کسب لوح های تقدیر و جوایز متعدد مربوط به خدمات پس از فروش نیز شاهدی بر این مدعاست که حتی از سوی بخش بین المللی تویوتا نیز به ایرتویا اعطا شده است و از این رو می توان با اطمینان گفت که نظارت نسبتا کاملی بر پروسه خدمات دهی به خودروهای این برند ژاپنی در ایران وجود دارد.

در حاشیه این برنامه زمان تخمینی ورود مدل جدید تویوتا ch-r به بازار نیز حدود دوماه دیگر (مرداد 96) اعلام شد و براساس اطلاعات اولیه قرار است مدل های مختلف 1.2 لیتری توربو و 1.8 لیتری هیبریدی این محصول در تیپ های تک و دو دیفرانسیل با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان عرضه شوند که البته جزییات بیشتر از مشخصات، آپشن ها و قیمت نهایی این مدل ها در زمان عرضه اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    تویوتا خیلی عالیه درود بر ژاپن

  • sd
    sd | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    گارانتی پنج ساله میزارن واسه اینکه محصولات تویوتا تا پنج سال هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد .‌

    • Arman1377
      Arman1377 | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

      شما یه جوری میگی که انگار بعد پنج سال باید خرابی و خرجشون رو تحمل کرد !
      واقعا باکیفیت و پردوام هستن !

      • sd
        sd | ۲ مرداد ۱۳۹۶

        منم نگفتم بعد از پنج سال خراب میشه .اگه عمق مطلبو میگرفتی میفهمیدین ک منظوره منم کیفیت بالای تویوتاست ..

مطالب پیشنهادی